جانمایی هرچه زودتر سکونتگاه موقت کرمانشاه برای ایام بحران و حوادث

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خواستار جانمایی هرچه زودتر سکونتگاه موقت کرمانشاه برای ایام بحران و حوادث شد.

افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه امروز (۲۱ خرداد) در جلسه کمیته فنی آمادگی و پاسخ مدیریت بحران و کارگروه خدمات امداد و نجات پدافند غیرعامل استان، از اهمیت ایجاد سکونتگاه موقت در کرمانشاه و دیگر شهر‌های استان یاد کرد تا بتوان در شرایط بحران و حوادث، مردم را در این سکونتگاه‌ها اسکان داد.

وی با بیان اینکه در این سکونتگاه امکانات و زیرساخت‌هایی برای مردم در نظر گرفته خواهد شد، افزود: هزار واحد کانکس در این سکونتگاه مستقر خواهد شد تا هنگام بروز حوادث، زمان اسکان اضطراری و موقت به حداقل برسد.

یگانه از تجارب موفق دیگر کشور‌ها در این زمینه یاد کرد و ادامه داد: در زلزله سرپل ذهاب هزاران کانکس راهی منطقه شد که نه تنها بعد از بازسازی دیگر مورد استفاده قرار نگرفت، بلکه وجود این تعداد کانکس روند بازسازی را نیز کند کرد که اگر سکونتگاه موقت داشتیم، چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

مدیرکل مدیریرت بحران استان کرمانشاه گفت: می‌توان در کرمانشاه تا پنج مکان اسکان موقت هم راه‌اندازی کرد که پارک شرقی، کمربندی شرقی، میدان فرودگاه به سمت هوانیروز و ... از بهترین گزینه‌ها هستند و در دیگر شهر‌ها نیز در مناطق حاشیه شهر می‌توان یک محل بریا ایجاد سکونتگاه موقت تعیین کرد.

به گفته یگانه، برای تعیین نقاط سکونتگاه موقت لازم است موارد مهمی از جمله مسیر‌های دسترسی مناسب در شرایط بحران، امکان ارسال امکانات و ... مد نظر قرار گیرد، در غیر اینصورت تجمع چند هزار نفر در یک نقطه خود به بحران تبدیل خواهد شد.

وی از دستگاه‌ها خصوصا شهرداری خواست هرچه زودتر نقاط پیشنهادی خود را برای راه‌اندازی این سکونتگاه‌ها اعلام کنند تا بتوان اعتبارات مناسبی از وزارت کشور برای راه‌اندازی آن گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه سپس بر لزوم ایجاد مراکز تجمع امن در سطح شهر نیز تاکید کرد تا افراد بتوانند هنگام حوادث به این نقاط پناه ببرند و افزود: مهمترین نکته درباره ایجاد مراکز تجمع امن تابلوگذاری مناسب آن است تا مردم بتوانند در شرایط بحرانی به راحتی به این نقاط دسترسی پیدا کنند.

یگانه ایجاد نقاط امن در مناطقی از شهر که بافت فرسوده و تراکم جمعیتی بیشتری دارد را بسیار ضروری دانست.

وی اضافه کرد: بنا داریم در آینده نزدیک مانور ساعت صفر را نیز هم با هدف ارزیابی آمادگی مدیران و هم سرعت و دقت در ارسال امکانات و تجهیزات برای زمان بحران برگزار کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.