تاخیر در مجازات قاتلان شهید الداغی، اراذل را گستاخ می‌کند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: تاخیر پیش‌آمده در مجازات قاتلان شهید الداغی در سبزوار قابل قبول نیست و موجب جری شدن و گستاخی بیشتر تعدی کنندگان به نوامیس و اراذل و اوباش می‌شود.

حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی روز یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های "کاروان خودرویی غیرت" گفت: در آیین تشییع شهید الداغی در سبزوار، به عنوان یک مطالبه عمومی از قوه قضاییه درخواست شد تا محاکمه و اجرای حکم عاملان شهادت این شهید بزرگوار را تا پیش از مراسم چهلم وی نهایی کند.

وی گفت: این در حالی است که یکی از ضاربان شهید الداغی سابقه اتهام و ارتکاب قتل داشته است، از طرفی جرم متهمان محرز است و عملی مانند چاقوکشی و ضرب و شتم، تخلف سنگینی محسوب می شود، لذا تسریع در مجازات ضاربان شهید الداغی را از قوه قضاییه خواستاریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: اقدام شهید الداغی در دفاع غیرتمندانه از دختران در برابر اراذل و مزاحمان نوامیس در سبزوار و شهادت وی در این ماجرا، زمانی رخ داد که هشتک "ما بی‌غیرتیم" در فضای مجازی در حال انتشار بود.

حسن زاده نامقی افزود: ماجرای شهید الداغی عواطف ملت ایران را تحریک کرد و جامعه را متوجه موضوع عفاف و غیرت کرد، منظومه فعالیت‌ها و آیین های گرامیداشت برای زنده نگه داشتن یاد این شهید، پرچم خراسان رضوی و سبزوار را بالا برد و حماسه عزتمند سربداران را در دیار سبزوار زنده کرد.

کاروان خودرویی غیرت

وی به برپایی آیین های مختلف از تشییع، اجرای یادمان و چهلم برای این شهید در استان و کشور اشاره کرد و گفت: قرار است روز ۲۵ خردادماه، کاروان خودرویی غیرت از تهران حرکت خود را آغاز کرده و پس از برگزاری مراسمی در سمنان، تا مشهد ادامه مسیر داده و پس از حضور در آیینی ویژه این شهید در مشهد مقدس، عصر پنجشنبه در گلزار شهدای سبزوار بر مزار شهید الداغی حاضر خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بیان کرد: بیعت با شهید الداغی به عنوان شهید غیرت، امیدآفرینی و اتحاد اقشار مردم در برابر کید دشمنان بر محور غیرتمندی از اهداف این برنامه فرهنگی است که با خودروهای شخصی و با حضور اقشار مختلف مردم بویژه خانواده معظم شهدا برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.