معاون اجرایی ارتش:

ارتش در عرصه حفاظت از محیط زیست همواره پیشگام بوده است

امیر محمودی گفت: ارتش در کنار انجام مأموریت‌های اصلی خود در عرصه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و درختکاری همواره پیشگام بوده است.

امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش در مراسم صبحگاه عمومی ستاد ارتش که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: ۲۱ خردادماه ۱۳۶۰ سالروز عملیات «فرمانده کل قوا- خمینی روح خدا» است که با انگیزه باز شدن طلسم محاصره آبادان و به‌عنوان آزمایشی برای عملیات بزرگ «ثامن‌الائمه (ع)» اجرا شد که مواضع محکم و مهم دشمن در این جناح به تصرف درآمد و رزمندگان اسلام، دشمنان را به عقب راندند.

امیر محمودی افزود: یک روز بعد از اینکه بی‌کفایتی سیاسی بنی‌صدر اعلام شد، در جبهه‌های نبرد جنگ تحمیلی عملیات مشترکی با حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انجام شد. در این عملیات تمامی اهداف مورد نظر تأمین و تصرف شد، دشمن حدود سه کیلومتر عقب‌نشینی کرد و سه گردان دشمن کاملاً منهدم شد.

معاون اجرایی ارتش بیان کرد: در این عملیات تعداد رزمندگان شرکت‌کننده هم زیاد نبود، اما با توجه به فاصله کوتاه یک روز بعد از عزل بنی‌صدر اجرای چنین عملیاتی و پیروزی حاصل از آن، مهم محسوب می‌شد؛ این اهمیت هم از بُعد سیاسی بود و هم تأثیرات آتی آن در سرنوشت جنگ و به‌ویژه شکست حصر آبادان محسوس بود.

وی دلیل نام‌گذاری این عملیات را بی اثر جلوه دادن عزل بنی‌صدر از مقامش خواند و گفت: مشکل‌آفرینی‌ها و کارشکنی‌های بنی‌صدر در جنگ تحمیلی برای فرماندهان و رزمندگان اسلام عذاب‌آور شده بود و برکناری وی از جایگاه فرماندهی کل قوا تأثیرات بسیار مثبتی در سرنوشت جنگ داشت و عملیات «فرمانده کل قوا- خمینی روح خدا» در سرنوشت جنگ به‌ویژه عملیات بعد از آن موسوم ثامن‌الائمه (ع) و شکست حصر آبادان تأثیر زیادی داشت و زمینه پیروزی‌های بعدی را فراهم کرد.

امیر محمودی در ادامه با اشاره به روز جهانی محیط زیست بیان کرد: هدف از نام‌گذاری این روز آگاه کردن مردم در زمینه نگهداری و مراقبت از محیط زیست است.

وی با اشاره به اقدامات ارتش در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار انجام مأموریت‌های اصلی خود در حوزه ارتقای توان رزم، در عرصه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و درختکاری اقدامات و فعالیت‌های گسترده و اثربخشی تاکنون انجام داده و همواره پیشگام بوده است.

معاون اجرایی ارتش محیط زیست سالم و پاک را میراثی گرانبها برای همه نسل‌ها خواند و عنوان کرد: برای استفاده و بهره‌برداری درست از محیط زیست در راستای داشتن یک زندگی سرشار از نشاط و آرامش، همه ما مسئول و موظف هستیم از این میراث گرانب‍ها حفاظت و حراست کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار