مدیرنمایندگی ستاد دیه استان کرمان:

۵۰ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های کرمان آزاد می‌شوند

قوام گفت: براساس هدفگذاری انجام شده تلاش می‌شود ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد به مناسبت هفته قوه قضاییه از زندان‌های استان کرمان آزاد شوند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشستی  که با نمایندگان ستاد دیه در زندان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش نمایندگان ستاد دیه در زندان‌های استان کرمان، گفت: تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، اجر اخروی دارد؛ زیرا این افراد ناخواسته و بدون ارتکاب جرم و تنها به دلیل نداشتن توانایی در پرداخت دیه، مهریه، محکومیت‌های مالی و ... وارد زندان شده اند.

 او افزود: ستاد دیه که بر مبنای همت و فکر شهید والامقام لاجوردی تشکیل شده است، زمینه‌ای را فراهم می‌کند که با استفاده از کمک خیران و مردم، زمینه آزادی مددجویان جرایم غیرعمد از زندان‌ها فراهم شود و فعالیت‌های این ستاد نیز بسیار موثر بوده و توانسته از منابعی که مردم در اختیار ستاد قرار می‌دهند، به خوبی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دولت نیز کمک‌هایی را به ستاد دیه اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: ستاد دیه استان کرمان اقدامات گسترده و شایسته تقدیری داشته است و  دستگاه قضایی در مناسبت‌های ویژه تلاش می‌کند که زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیش از پیش فراهم شود که از جمله این موارد، هفته قوه قضاییه است.

او  بر توسعه صلح و سازش تاکید کرد و ادامه داد: باید رقابت مثبت و مفیدی در بین زندان‌ها به منظور ایجاد زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ایجاد شود.

حجت الاسلام  حمیدی با تاکید بر اینکه در ستاد دیه امانت دار خیران هستیم، بیان کرد: کار شناسایی مددجویان واجد شرایط استفاده از کمک‌های ستاد دیه باید با حساسیت ویژه‌ای دنبال شود.

او با اشاره به انتخاب نمایندگان ستاد دیه در زندان‌های استان کرمان به عنوان صلح یاران شورای حل اختلاف استان کرمان، گفت: انتظار می‌رود که از ظرفیت صلح یاری برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیش از پیش استفاده شود.

سید حجت الله موسوی قوام، مدیرنمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز در این نشست گفت: براساس هدفگذاری انجام شده تلاش می‌شود که ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد به مناسبت هفته قوه قضاییه از زندان‌های استان کرمان آزاد شوند.

او  افزود: هم اکنون  ۲۶۵ مددجوی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان حضور دارند.

در ادامه این نشست احکام صلح یاران افتخاری شورای حل اختلاف استان کرمان نیز از سوی رییس کل دادگستری استان کرمان به افراد حاضر ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار