اعلام آمادگی نخست وزیر اتیوپی برای میانجیگری در نزاع سودان

نخست وزیر اتیوپی برای میانجیگری میان طرف‌های درگیری در سودان اعلام آمادگی کرد.

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان تصریح کرد نخست وزیر اتیوپی برای میانجیگری میان طرف‌های درگیری در سودان اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، «مالک عقار» نایب رئیس شورای حاکمیتی سودان در آستانه نشست سه جانبه در جیبوتی درباره سودان، اعلام کرد آبه احمد نخست وزیر اتیوپی آمادگی کامل خود را برای سفر به خرطوم پایتخت سودان و نشستن پای میز مذاکره با دو طرف درگیر در سودان به منظور برقراری آتش بس خبرداد.

این منبع افزود: آمادگی آبه احمد در حالی اعلام شده است که وی به میانجی گیری و استفاده از سازوکار آفریقایی اعتماد کامل دارد.

گفتنی است، نبرد بین ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع از ماه آوریل، پایتخت سودان را ویران کرده است. دسترسی به آب و برق بسیار دشوار شده و سه چهارم بیمارستان‌ها در مناطق جنگی کار نمی‌کنند. بر اساس برآورد‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت بیش از ۱.۴ میلیون نفر در سودان آواره شده و ۴۷۶ هزار و ۸۰۰ نفر دیگر به کشور‌های همسایه گریخته‌اند که اکثر آن‌ها در حال حاضر با فقر و درگیری‌های داخلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وزارت بهداشت سودان می‌گوید حداقل ۷۸۰ غیرنظامی در نتیجه درگیری‌ها به طور مستقیم کشته شد‌ه‌اند. سازمان ملل می‌گوید حدود ۲۵ میلیون نفر (بیش از نیمی از جمعیت سودان) اکنون به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار