برپایی نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان در مراغه

به مناسبت هفته صنایع‌دستی، جمعی از هنرمندان مراغه جدید‌ترین تولیدات و دست ساخته‌های خود را به نمایش گذاشتند.

 در این نمایشگاه یک روزه هنر ۳۰ نفر از هنرمندان در زمینه سفال، ساخت زیورآلات، مینا کاری، عروسک، چرم دوزی، معرق، منبت، نقاشی روی سفال، گلیم و جاجیم به نمایش درآمد.
به گفته هنرمندان، با برگزاری دوره‌های آموزشی، رشته‌های مختلف صنایع دستی در مراغه به خوبی رونق یافته است.

آن‌ها می‌گویند: ایجاد نزدیک به ۱۰ واحد آموزشی و چندین کارگاه عمده تولیدی نشان از رونق تولید در زمینه صنایع دستی است.

فعالان عرصه صنایع دستی معتقدند: در برخی موارد هم کمبود وسایل و ابزارآلات تخصصی از جمله کوره سفالگری و میناکاری موجب دلسردی هنرمندان این بخش شده است و با وجود رونق تولید، بالا بودن قیمت تمام شده، نبود صادرات وبازریابی و فروش و حمایت نکردن دولت برای بازاریابی از مشکلات این بخش است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی مراغه، هدف از برگزاری این نمایشگاه را شناسایی استعداد‌های صنایع دستی و حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان اعلام کرد.
محرم پور افزود: امسال برای ۲۰۰ نفر در شهر و روستا‌ها دوره‌های آموزشی رایگان برگزار و برای ۱۰۰ نفر نیز تسهیلات اشتغالزایی پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای شناسایی و استخراج آمار هنرمندان صنایع دستی از اولویت‌های این اداره برای حمایت و بازریابی است.
جواد خدایاری، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراغه در این نمایشگاه گفت: در یک سال گذشته ۲ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره اشتغالزایی برای ۴۰ نفر هنرمند و فعال عرصه کار آفرینی پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.