صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در اردبیل

اداره کل هواشناسی استان اردبیل از صدور هشدار سطح نارنجی شماره ۲۵ از فعالیت سامانه بارشی جدید در استان خبر داد.

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اردبیل زمان شروع این سامانه بارشی از بعد از ظهر روز شنبه (۲۰ خرداد) و زمان پایان اواخر وقت یکشنبه )۲۱ خرداد) اعلام شده است.

بر اساس این گزارش نوع مخاطره رگبار باران با شدت کمتر در مناطق جنوبی استان اردبیل و رخداد رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد و نیز وزش تندبادهای موقتی اعلام شده است.

منطقه اثر این سامانه مناطق مرکزی ، شهرستان‌های گرمی، انگوت، اصلاندوز و با شدت کمتر در مناطق جنوبی استان پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با تاکید بر احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به دلیل بارندگی‌های رگباری و اصابت صاعقه به‌ویژه در نواحی کوهستانی بر لزوم اطلاع رسانی به عشایر جهت جلوگیری از چرای احشام در نواحی مرتفع ، اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و خودداری کوهنوردان از صعود به ارتفاعات تاکید کرده است.

در هفته‌های اخیر در پی بارش سنگین باران سیل‌های متعددی در مناطق مختلف استان اردبیل رخ داده و خسارت‌های سنگینی به دنبال داشته است.کانون سیل در روزهای اخیر شهرستان‌های گرمی، انگوت، بیله‌سوار و مشگین‌شهر بوده است.

این در حالی است که استان اردبیل در سال آبی جاری فصل خشکی را پشت سرگذاشت و بیشتر نقاط استان بویژه در مناطق شمالی با کاهش شدید بارندگی در استان مواجه شدند.

فروردین ماه امسال هم سرمای دیررس بهاره خسارت‌های سنگینی به عمده باغهای استان اردبیل در شهرستان‌های مشگین شهر، خلخال و کوثر وارد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.