اعلام برنامه‌های روز صنایع دستی در اصفهان

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سه ثبت جهانی از استان اصفهان در هفته میراث فرهنگی معرفی و رونمایی می‌شود.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با شبکه خبر با بیان اینکه صنایع دستی به‌عنوان اقتصاد هویت بنیان ما می‌تواند مبنایی برای اقتصاد مقاومتی باشدگفت: همچنین صنایع دستی هویت ما را در هر اقلیمی نشان می‌دهد و به عنوان صنعت سبز و پایدار و دوستدار محیط‌زیست می‌تواند نقش‌آفرینی کند.


مریم جلالی افزود: امسال به ابتکار وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این سه مقوله در یک مجموعه گنجانده شده و هفته صنایع دستی را از شهر جهانی صنایع دستی یعنی شهر اصفهان که یکی از مقتدرترین شهر‌های کشور در حوزه صنایع دستی است آغاز کردیم.

اوگفت: روز صنایع دستی را هم در شهر اصفهان با حضور سعد القدومی دبیرکل شورای جهانی صنایع دستی و وزیر میراث فرهنگی جشن می‌گیریم و یادمان سازی می‌کنیم.


معاون وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: پرونده شهر کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی را کامل کردیم و ارزیابان هم ارزیابی خود را از این شهر انجام داده اند و منتظر اعلام نتیجه ثبت شهر جهانی کاشان به‌عنوان شهر جهانی نساجی هستیم.


به گفته جلالی پرونده ثبت روستای مه گرد به‌عنوان گلیم مهر گرد کامل شده و به سعد القدومی دبیرکل شورای جهانی صنایع دستی اهدا می‌شود.


او با اشاره به افتتاح ۹۰ طرح مهم صنایع دستی در این هفته ادامه داد: فردا صبح در روستای مهر گرد سمیرم مناسک عشایر و اقتدار عشایر را در حوزه تولید صنایع دستی معرفی می‌کنیم و بعدازظهر فردا هم نشستی با هنرمندان خواهیم داشت و نمایشگاه سراسری صنایع دستی هم در مجتمع چهلستون اصفهان گشایش می‌یابد.


معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: روز یکشنبه نشست تشکل‌ها با هدف هم‌گرایی و همراهی با بخش خصوصی و اتحادیه‌ها برگزار می‌شود و در ادامه سایر برنامه‌های هفته صنایع دستی در اردبیل، گیلان، زنجان و تهران برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.