شاه‌کلید باحجاب شدن دخترانمان چیست؟

ظاهر شدن با پوشش نامتعارف و بدون حجاب در معابر عمومی جامعه اسلامی قبل از اینکه نماد بی‌حجابی باشد نشان از بی‌حیایی دارد.

 این روز‌ها بحث حجاب در جامعه‌مان داغ داغ است و حرف و حدیث‌ها پیرامون بی حجابی بیشتر. بالاخره نسخه نهایی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب هم منتشر شد. 

اما در این هیاهو‌ها از یک اصل مهم غافل نشویم و آن اینکه ریشه بسیاری از بی حجابی‌های امروز جامعه از افزایش بی حیایی آب می‌خورد. دختران ما اگر باحیا باشند باحجاب هم می‌شوند. پوشیدن لباس نیم تنه، مانتو‌های کوتاه جلوباز و شلوار‌های پاره و سر بدون روسری و ظاهر شدن با این پوشش در معابر عمومی جامعه اسلامی قبل از اینکه نماد بی حجابی باشد نشان از بی حیایی دارد.

این حرف ما نیست که امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: «عَلی قَدرِ الحیاءِ تکونُ العِفَّةُ؛ عفت و پاکدامنی اشخاص به اندازة شرم و حیای آنهاست.» این جمله از امیرالمؤمنین (ع) را باید طلا بگیریم در قاب ذهن‌ها که فصل الخطاب تربیت دینی فرزندانمان همین یک جمله است و بدیهی است که پی و ریشه حیا در خانواده ریخته می‌شود. بذر حیا را پدر و مادر و محیط خانواده در ذهن یک دختر کوچک پرورش می‌دهند.

البته تعارف که نداریم حجاب و پوشش برخی از دختران نوجوان و زنان جوان نشان می‌دهد که بسیاری از خانواده‌ها از این اصل مهم در تربیت فرزندانشان غافل شدند.

 امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: «عفت و پاکدامنی اشخاص به اندازه شرم و حیای آنهاست.»


بیشتربخوانید


از خردسالی شروع کنید

 فکر نکنید وقتی دختران تان به سن تکلیف رسیدند وقت باحیا تربیت کردن شان است که کارشناسان تربیت دینی می‌گویند حیا را از خردسالی باید در فرزندان مان پرورش دهیم و اگر بتوانیم فرزندانی باحیا تربیت کنیم، احتمال اینکه آن‌ها در بزرگسالی حجاب درستی داشته باشند خیلی بیشتر از بچه‌هایی است که اصلاً با حیا بیگانه‌اند.

پدر! مادر! کلاهتان را قاضی کنید!

حتماً شما که خدا نعمت را در حقتان تمام کرده و دختردارید، در این زمانه پر از فتنه‌های آخرزمانی دلتان می‌خواهد دخترانی باحیا تربیت کنید و می‌خواهید از چم و خم این اصل مهم آگاه شوید. در این گزارش حجت الاسلام «محمد الهی منش»؛ کارشناس تربیت دینی شما را با مهم‌ترین راهکار و اصل باحیا شدن فرزندانتان آشنا می‌کند.

«مهم‌ترین و اثرگزارترین اصل در باحیا تربیت شدن فرزندان این است که بچه‌ها حیا را در رفتار پدر و مادر ببینند.» الهی منش با این جمله همه پدر ومادر‌ها را وادار می‌کند به تفکر تا کلاهشان را قاضی کنند و ببینند با خودشان و حیا در زندگی چند چندند؟

حجاب دختران

چه کسانی نباید توقع کنند دخترهایشان باحجاب شوند؟

اصلاً مصادیق رعایت حیا در زندگی چیست که ما ببینیم آن را جلوی بچه هامان رعایت می‌کنیم یا نه؟ حتماً این سؤال همه پدر ومادر‌های خواننده این گزارش هست و الهی منش به آن پاسخ می‌دهد: «اولین مصداق، حیا در پوشش است. بچه‌ها حیا در پوشش را از همان خردسالی از پدر و مادر و فضای خانه یاد می‌گیرند. اینکه مادر وقتی مهمان به خانه‌اش می‌آید یا وقتی بیرون می‌رود، چقدر در پوشش حیا دارد؟ بعضی خانم‌ها در بیرون از خانه مقیدند، اما در فضای خانه و مهمانی‌ها نه. البته حیا در پوشش فقط در بیرون از خانه و در مقابل نامحرم نیست و در فضای خانه حتی در برابر همسر و فرزند هم باید حد پوشش و حیا را رعایت کرد. چطور؟ از جزیی ترینش که حمام رفتن و از حمام بیرون آمدن است بگوییم.

خیلی از پدرو مادر‌ها در حمام یا بعد از خروج از حمام جلوی بچه‌های خردسالشان برهنه یا نیمه برهنه می‌گردند با این حساب که آن‌ها بچه‌اند. حواستان باشد از همین جا و همین نقطه شروع کنید. راحت گشتن مادر در خانه یک چیز است و مراعات نکردن حیا در پوشش جلوی بچه‌ها یک چیز دیگر. این دو مرز باریکی دارند که خیلی از خانواده‌ها حتی مذهبی، آن مرز‌ها را زیرپا می‌گذارند و فکر می‌کنند در برابر فرزند دخترشان راحتند با هر پوششی در خانه بگردند. البته پدر‌ها از این موضوع مهم شانه خالی نکنند که پوشش آن‌ها هم نقش مهمی در باحیا شدن دختر و پسرشان دارد. خیالتان را راحت کنیم پدر و مادری که در نوع پوشش در خانه حیا را رعایت نمی‌کنند نباید توقع کنند دختر باحجابی بار بیاورند.»

در کلام بی حیا نباشید

«حیا فقط در پوشش نیست. حیا در نوع حرف زدن هم هست. وقتی در حال صحبت کردن با نامحرم هستیم چقدر حیا را رعایت می‌کنیم؟ در جوک گفتن و شوخی کردن در جمع‌های صمیمی و خودمانی و در ارتباط با نامحرم‌های فامیل چقدر جانب حیا را رعایت می‌کنیم؟ حتی در حرف زدن در جمع خانواده خودمان. باحیا بودن بچه‌های ما از همین چیز‌های ساده شروع می‌شود. اینکه حتی در جمع خودمانی چهار پنج نفره خودمان مراقب کلماتی که از دهانمان در گفتگو‌های روزانه خارج می‌شود باشیم. الفاظی که به کار می‌بریم. نوع گفت وگویمان با همسر. پرهیز از بدزبانی. ما نباید بی‌پروا، رک و صریح حرف بزنیم و در صورت کسی نگاه کنیم و هر حرفی دوست داشتیم به او بگوییم. تک تک این رفتار‌ها به چشم بچه‌های کوچک ما می‌آید.»

 صحبت‌های الهی منش و توصیه‌هایش حساب همان ضرب المثل معروف است؛ یک سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگران. از بچه‌هایمان توقع حجاب و باحیایی داریم، اما نمره خودمان در رعایت بسیاری از ریزه کاری ها، قابل قبول که هیچ مردود است. ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه که بی حیایی هم جزیی از آن است را باید از محیط خانواده و از دوران خردسالی تا نوجوانی فرزندانمان جست و جو کنیم.

ترویج حجاب

حیا را در نگاه رعایت می‌کنید؟

جمع فامیل جمع است. هر هفته خانه یکی جمع می‌شوند. رفت و آمد را هم سخت نمی‌گیرند و هر چه هست دور هم می‌خورند و حال دلشان خوش است. از خاله و دخترخاله‌ها تا دایی‌ها و دختردایی و پسردایی از یک طرف. زن داداش‌ها و برادر‌ها و خلاصه یک جمع شاد شاد. تا اینجای کار همه چیز خوب است، اما تا به حال فکر کردید در این جمع‌های خودمانی شما چقدر حیا را علاوه بر پوشش و گفتار در نگاه به نامحرم و نشست و برخاست با نامحرم‌های فامیل رعایت می‌کنید؟ این روز‌ها کم نیست جمع‌های خانوادگی که در آن اعضای فامیل با این توجیه که با هم بزرگ شدند زیادی با هم راحتند و حیا در نگاه به نامحرم را فراموش می‌کنند. بچه‌های ما حتی آن کوچکتر‌ها که فکر می‌کنیم حواسشان پی بازی خودشان هست تک تک این رفتار‌های ما را ثبت و ضبط می‌کنند.» رعایت حیا در نگاه هم یکی دیگر از مصادیقی است که حجت الاسلام الهی منش کارشناس دینی در خصوص آن به پدر و مادر‌ها نهیب می‌زند تا یک بار دیگر رفتارهایشان در جمع‌های خودماتی و غیرخودمانی را مرور کنند.

خلاصه با حیا بودن را از خودمان شروع کنیم تا بچه‌ها یاد بگیرند مرز‌هایی را رعایت کنند و از انجام بعضی رفتار‌ها شرم کنند. بچه‌های ما بیشتر ازاینکه حرف‌های ما را بشنوند، عمل مان را می‌بینند و به آن دقت می‌کنند. اگر می‌خواهیم فرزندان ما در ظاهر و در ارتباطات پاکدامن باشد باید حیا را در آن‌ها پرورش دهیم.

قلب کودک نورس مانند زمین خالی از بذر و گیاه است 

حضرت علی (ع) خطاب به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) فرموده‌اند: قلب کودک نورس مانند زمین خالی از بذر و گیاه است، هر دانه‌ای که در آن افشانده شود به خوبی می‌پذیرد و در خود می‌پرورد. فرزندم؛ از دوران کودکی تو استفاده نمودم و خیلی زود در پرورش تو قیام کردم پیش از آن که دلِ تربیت پذیرت سخت شود و مطالب گوناگون، عقلت را اشغال نماید. (نهج البلاغه، نامه امام علی (ع) به امام حسن مجتبی (ع)

منبع: فارس

برچسب ها: حجاب ، تربیت فرزندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
خداکنه مولامون حضرت صاحب الزمان ظهور کنن از شر این بی حجابها و خودنماها عقده ای ها راحت شیم یه خانواده سالم داشته باشیم یه جامعه سالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
شاه کلید اینه که اختیار به خودشون باشه و الزامی نباشه تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
سلام
عالی ممنونم از مطالب واقعا مهم شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
شاه کلید تامین اخلاق در خانواده و در ادامه مدرسه ست چیزی که 15 سال پیش کشورهای غربی تنها با اتکا به رسانه هایشان ذهن و فکر و فرهنگ نوجوان ما را از داخل خانه دزدیدند و بی هیچ برنامه ایی نظاره گر بودیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
توی ایران به زنها خیلی ارزش داده شده برای نمونه الان کافیه برین دادگاه صف مهریه را نگاه کنیم الان پسر مردم چطور جرات بکنه ازدواج بکنه و بچه دار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
متاسفانه در جامعه ای که آموزش آن هم آموزش مدنی،اعتقادی،فرهنگی،انسانی،مهارتی،مراقبتی،نهادخانواده .......دران دفن شده باشد به زور و تهدید نمیشه البته مانظارت وبازرسی را هم دفن کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
چندروز پیش یکی از اقوام به عتبات سفرکردندودرکاظمین عینازنان بی روسری رومشاهده کردندظاهرااین بی حجابی هابرنامه ازپیش تعیین شده است واقعا باید افسوس خوردکشوری که ازنظرشیعه چندشهرش برای ماقداست داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
وبازهم اظهارفظل ملت همیشه درصحنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
من خانومای با حجاب هم دیدم که زیر چادر چه کارا نمیکنن
و خانم بی حجابی که سرش به کار خودشه و خیلی وفادار به زندگی و تربیت بچه هاش که انسان تربیت کنه
حجاب ربطی به چادر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
حتما حیا به حجاب ربط داره . موارد استثنا را که نمیشه تعمیم داد و نسخش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
بچه ها فقط تحت تاثیر خانواده نیستند که فقط با رعایت حیا و حجاب در حانواده بچه باحجاب شود. محیط جامعه، مدرسه، دوستان، شبکه های اجتماعی، همه این ها روی فرزندان تاثیر دارند. بسیاری از این خانم های بدحجاب مادران محجبه ای دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
مادر محجبه هیچگاه دختر بی حجاب بار نمی آورد حتی اگر ذوستان دختر بی حجاب باشند اینو نمی پذیرم
Iran (Islamic Republic of)
جوان
۱۴:۰۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
آرامش قبل از طوفان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
شاه کلیدش تبلیغات و روشنگریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
نظر من هم بیشتر باید رویه بوتیک داران و کسانی که لباس های زنانه به فروش میرسانند نظارت کنن چطور پیام رسانهای خارجی و مشروب و مواد مخدر در کشور قاچاق محسوب میشه اما نظارتی نمی تونن رو مدل لباس تو بوتیک دارا داشته باشن ؟؟
والا ما هم تو هفت و تیر و کوچه برلن دنبال مانتو برای خانومم هستیم اما خانومم همیشه میناله از اینکه چرا اینقدر مانتوها رو بدون دکمه و کوتاه میسازن
این لباس فروشها خیلی خیلی نامرد تشریف دارن
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل کارآموز
۰۰:۲۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
با سلام. هر خانواده جامه کوچکی ست از جامعه.که زیر مجموعه آن خانواده یا جامعه هستیم.بذر کاشتن روی زمین سفت و محکم یا بذر کاشتن در زمین مستعد.. . . بذر باید جایی امن باشد (مسکن)برای زندگی وارامش خانواده فراهم میشه چند روز دنبال اجاره خانه ، چند روز نقل مکان و چیدمان و. . . وقتهای تلف شده از دورهمی و آرامش روح خانواده کاسته میشه، اگه بذر آبیاری ۲ گرما و سرما ۳ آفات و ۴تامین کود مواد معدنی برای رشد ۵ .شرایط فراهم بود نتیجه مثبت.وقتی در جامه عدالت ،بعضی زمین وخونه از دولت گرفتند امانت وتعهد کاری ،تبیض طبقاتی و . . .این اشخاص هدف از کدام قبایل و بلاد آمدند.؟؟؟؟در طول چند سال همراه پدر و مادرشون حامی انقلاب بودند .مشکل شغل پایدار یا مسکن جامعه به آرامش میرسه. ۳۰۰۰تن جو در بندر بوشهر فاسد شده ،۱۶ماه واردات آزاد شده .بعضی میخوان منافع شون ماندگار باشه.خدار شکر دولت همجور هوای مردم داره مثلا تسهیل مجوز (۱۰میلیون کمک به هر که نخواست جواز کسب بگیره. تا امضای طلای میلیاردی.یا الکترونیک شدن دولت وخیلی کارهای دیگه. خدا لعنتشون نکنه بعضی چوب لای چرخ میکنند. سپاه نبود کشور .. . سایه ی رهبر و انسان های مومن ومخلص مستدام.سپاه عزت ایران .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
زن بی حیا مرد را بی غیرت می کند ومرد بی غیرت فرزندان خود را به بی بندوباری و بی حیایی می کشد و این چنین خانواده نابود می شود و زن مقصر اصلی این هرج ومرج خانواده است چه زنان خوششان بیاید چه نیاید و بخوان بی حجابی خود را توجیه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
دقیقا ... وقتی زن خودشو جمع کنه هیچ کس جرات نداره بهش تعدی کنه
زن الگوی فرزندان خودش هست ... نمیشه بریزی بیرون بعد بگی همه ی مردا کور بشن منو نبینن من میخوام اینطوری بگردم
باید یک چهارچوب قانونی برای پوشش تو یک جامعه باشه که خانواده ها رو از هم نپاشه
این چه وضعیه الان .. ادم جای اونها خجالت میکشه
Denmark
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
بهترین راه داشتن الگو ولی متاسفانه هرکی چادری بود تا دستش به پول پله رسید رفت کانادا بی حجاب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اون چادری که شما میکی بدون که اعتقاد نداشته وهمش ادا بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
برادر من الان تو هر شهری بری بازار هزار تا لباس فروشی نمی تونی یه لباس درست حسابی پیدا کنی!! همش لباس های جلوباز و پاره و کوتاه و ... !!! با قیمت هایی که به نسبت چادر خیلی خیلی پایین هست!! بعلاوه شما یه نگاهی به صدا و سیمای ما انداختید؟؟؟ تو هر سریالی خانم ها با آرایش روابط دختر و پسر کاملا بی بند و بار و ... خب همه اینها تاثیر داره!! و صد البته که اعمال و رفتار خود انسان ها هم در فرزندانشان تاثیر می زاره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
شرایط ازدواج دائم و موقت فراهم کنید، ازدواج موقت حلال خدا و اهل بیت هست، حلال خدا رو حرام نکنید، تا کی یه دختر یا پسر میتونه زمانیکه شرایط ازدواج دائم نداره باید فقط ورزش کنه و رژیم غذایی خاص بگیره تا جلوی فطرت و میل جنسی بگیره؟ نه عقل موافقه نه فطرت و نه دین، خدا ازدواج موقت یا همون صیغه رو حلال اعلام کرده، چرا شما حرام اعلام میکنید و باعث شدید این همه جوان به زنا و روابط خارج از عرف رو بیارن؟ روز قیامت جواب خدا و اهل بیت و اون جوانی که از راه بدر شده رو چی میخواهید بدید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
چقدر زن را له کردی زیر پایت اصلا حرفات به دلم ننشست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
التماس و خواهش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
جای تاسفه این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
جنایتهاوتجاوزهای غربیهاروببینیداونوقت میفهمیدحجاب برای چیه بعضی کوته فکرا فکرمیکنن حجاب فقط بخاطردینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
کارشناسی که اینا رو نوشته از دنیای جدید هیچی نمیدونه بچه ها نهایتا تا۱۰ سالگی از والدینشون تاثیر میگیرن بعد دیگه دوستان و همکلاسی‌ها و معلم‌ها و مربیان ورزشی تاثیرگذاری خیلی بیشتری روی بچه ها دارن حالا چه در دنیای واقعی چه مجازی بعد هم جو جامعه و غلبه بی‌حجابی و به زعم نوجوونا زیبایی و ... در دنیای جدید بسیار زیاده علامتش هم جراحی‌ها و لوازم آرایشی ها و... چاره چیه؟آیا درمانی هست آیا راه خروجی هست اگر راست میگید این رو کارشناسی کنید و راه حل بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
بجای حجاب راجب به ازدواج اسان و مسکن و کار وهر خودرو برا جوان ایرانی باشید از ما که جوانی و ازدواج گذشت الان ۳۱ سالمه هیچی از خودم ندارم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
وقتی انشاالله ازدواج کردی صاحب همه چی میشی. هممون قبل از ازدواج هیچی نداشتیم .
ولی بعد بازم میای ایندفعه میگی" مردم گشنن"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
استخدام دخترهای جوان را ممنوع کنید .دیگر برای آقایان کار نیست ودختران سن پایین متقاضی بیشتری برای کاردارن وادامه را خود شما قصاوت کنید چه می شود.....
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۹:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
عرضه کار کردن نداری و گرنه کار هس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
فعلا که این اوضاع را نمی تونن مهار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
صبر کن دادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
بین پوشیده نبودن موی سر با بدن نمایی فرق بگذارید .....متاسفانه در بحث حجاب، زنان مجبور به پوشاندن موی سر میشوند که نه انسانی است و نه از نظر علمی وجاهت دارد و نه عادلانه می باشد ...وار آنطرف وقتی صحبت از آزادی حجاب میشود عدهای از زنان شروع به بدن نمایی میکنند این نیز درست نیست ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
اسلام گفته موی سزت را از نا محرم بپوشون شما انگار مسلمان نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
اگر می‌خواهید خوب بدانید این بی حجابی و بد پوششی زنان دختران از کجا سرچشمه میگیره اول اینکه فیلم های ماهواره ای جم دوم اختلاس مسؤلانی که زیاد ادایشان میشد دوم بخاطر گرانی افسار گسیخته هست که گرانی حدی با بالا رفته این چندسال اخیر زن ومرد باید هر دو کار بکنند تا بتوانند نیاز های بچه هایشان را فراهم کنند از خانه وخانواده گی فاصله افتاده فرزندان خود بخود دارند بزرگ می‌شوند پدرومادر فرصت تربیت کردن بچه هایشان را ندارند وحوصله کلنجار رفتن را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
خيلي از اونايي كه كشف حجاب كردن و مشوق ديكران هم هستن از قشر مرفه و شكم سير هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
چرا بحثو وارد اقتصاد میکنید؟
ادن اگه نخواد حجاب داشته باشه نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
کارشناسان فهیم حوزه فرهنگ اسلامی هنوز متوجه نیستند نوجوانان و کودکان کل دنیا سالهاست داخل سونامی جهانی شدن فرهنگ غربی غوطه ور هستند، اونوقت برای پدر و مادر دهه ۵۰ و ۶۰ که خودشان هم گرفتار این سونامی وحشتناک فضای مجازی و وی پی ان و ماهواره اند نسخه میپیچند. منطقه ای که من زندگی میکنم پسران با شلوارک و تی شرت بسکتبالیستها و تتوی دست وپا و گوشواره کنار دوست دخترشان تا نیمه شب با سگ پودل بازی میکنند و سیگار و ... پشت هم دود میکنند و رپ تتلو و توما... گوش میدن و با موتور سیکلت سر و صدای مزاحم ایجاد میکنند. شما تازه حرف از حیا میزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
یادمان نرود که داشتن حجاب نشانه داشتن حیا نیست حیا یک چیز ذاتی است با حجابهایی را هم می شناسم که حیا ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
مسخره بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
حیا سر چشمه ی حجاب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
درست حیا چیز ذاتی هست ... مردم هم طلب پوشش چادر ندارن ولی حداقل پوشش طوری باشه خودشون جمع کنن ..
نه مثل الان که تو خیابان و کوچه و بازار انگار وسط تالار عروسی دارن راه میرن و خجالت هم نمی کشن ..
این چه وضعیه ... من نمیدونم غیرت مردای اینا کجا رفته ..
خود غربی ها هم بیان اینجا رو ببینن تعجب میکنن .. اونا هم حریمهایی برای پوشش در جامعه شون دارن که رعایت میکنن..
واقعا این حجم از بی فرهنگی تاسف آوره ..
Spain
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
حیا کیلو چند این زنان در ایران زندگی می کند این لباس ها در ایران هست سخره نگیرید یه جا دیگه مشکل هست
مشکل لباس های تولیدی های شماست
مشکل فیلم های ترکیه ای جم هست
مشکل جامعه است تضاد طبقاتی
مشکل بی عدالتی اجتماعی است
مشکل گرونی است که بچه از محبت پدر و مادر محروم شدن و دوتاشون تا دیر موقع باید سر کار باشند
مشکل فقر فرهنگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
پس چرا توی همین جامعه ادم با حجاب هست ؟
چاه باید خودش اب داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۴۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
شاه کلیدمیخوای دست منه : "
این کارزنان ودختران ایرانی جرمه وبایدمحدودیت اجتماعی درپی داشته باشه جامعه ایران بایدتحت فشارقراربگیره
چون گفتی شاه کلیدمنم بایدحقیقت رومیگفتم ""
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
این بی حجابی رو جمع کنید ... گند زده به زندگی مردم
لخت و عور تو خیابون میوفتن و مردای مردم تحریک میکنن با این کارشون زندگی ها رو به گوه دارن میکشن
اونی که نمیفهمه خوب میگیم نمیفهمه ... حالیش کنید ..
اما اونایی که میفهمن و باز دارن این کار میکنن خدا هزاران بار لعنتشون کنه که با زندگی یا دارن چه کار میکنن ..

اونایی هم که میگن خوب میکنیم مردا چشماشونو ببندن از همه کثافتر هستن ... چون میدونن دارن چه کار میکنن و ادامه میدن ..

میخوان لخت بگردن بریزینشون تو جنگل بغل دست حیوانات تا حال کنن...

الان همونا حمله میکنن به این کامنت ...
همین الان میگم خیلی بی شرفید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
در مصاحبه ها همیشه یک خانم با یک آقا مصاحبه می کند و بر عکس. چرا؟؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
باعث افزایش جمعیت میشه
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۳۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
شاه کلیدش اینه همشو بریزن داخل کیسه ببرن بندازن تو دره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
دقیقا اسمت ۱۰۰ درصد با ذاتت مغایرت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
خداراشکر که امثال شما در راس کار نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
خیلی بهت فشار اومده.به نظرم ی مدت بشین تو خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
خانم ها پرو بی پروا شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
اسلام یک دین همه جانبه هست وامیرالمومنین هم اول مسئولان را به داشتن تقوی راستگویی امانتداری ورعایت حقوق مردم دعوت می کنند تا جامعه به سمت صلاح حرکت کند همانطور که حضرت همیشه درزمینه تقوی راستگویی وعدالت بی نظیر بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
لایک طلایی
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۶:۲۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
بله. این وضعیت حجاب و عفاف (یا بهتر بگوییم بی حجابی و بی عفتی )امروز ، علل متعددی دارد که یکی از آنها عملکرد و رفتار مسئولین است.
فیش‌های نجومی !
خانواده های مقیم اروپا و آمریکا و کانادا !
ممنوع کردن واردات خودروی خارجی توسط مسئولین کشور در حالیکه بعضا آقازاده هایشان لوکس ترین خودروها را سوار می‌شوند!
توصیه به آسان گرفتن ازدواج در حالیکه بعضا فرزندانشان لوکس ترین مراسم ازدواج را بر گذار کردند!
توصیه به خرید جنس ایرانی اما بعضا خرید سیسمونی از ترکیه !
اینها نهایتا طی چند سال منجر به روی گردانی و عناد و لجاجت مردم شد. تبلیغات دشمن هم البته بی تاثیر نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
ربطی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
محمدصادق رحیمی
۱۴:۲۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
تربیت با تقلید متفاوت است.
بله بچه‌ها می ببینید و تکرار می کنند ولی این مطلق نیست چه بسیار دخترانی که مادران بسیار محجبه و پوشیده ای دارند اما خودشان اهل مراعات نیستند خوب چرا؟
چون بچه ها رفتار و گفتارشان تا حدی و تا سنین مشخصی کاملاً بر گرفته از پدر و مادر است.
هرگز تا زمانی که فلسفه حجاب را برای دختران تفهیم نشود و از آن موثرتر قلبشان به نور ایمان منور نگردد با هیچ سبک تربیتی نمی توان آنها را به رعایت پوشش کامل در را گرما و آفتاب سوزان مجاب کرد.
خلاصه اینکه سبک پوشش پدر و مادر تنها بخشی از ماجراست و اصل در تربیت فرزندان با ایمان است.
بماند که همان حضرت علی هم در حدیث دیگری حیا میان زن و شوهر را نهی کرده و گفته اند زن لباس حیا و عفت را در همه حال به تن دارند مگر هنگامی که در خانه و نزد همسر خویش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
من مادر دیدم مانتویی دخترش زیبا و چادری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
مردم و نه فقط بچه ها ، دینداری رو از مدعیان دین یاد میگیرن نه صرف تبلیغ یا جریمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
شاهکلیدش دور کردن فرزندان معصوم و کم آگاهی مان از اینستاگرام و تلگرام و واتساپ است!

این نرم افزار ها با مسموم سازی ذهن نوجوانان آنان را به راه های نا صحیح میکشانند به گونه ای که پسران را سیگاری و معتاد و بی مسئولیت و دختران را بی حجاب و ابزار جنسی و بی ملاحظه برا می آورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
به نظرم خیلی درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
واقعا زدی به هدف سخن شما کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
۱- جلوگیری از واردات البسه خارجی نامناسب ۲- جریمه و بازداشت بازرگانان وارد کننده البسه نامناسب ۳- جریمه سنگین برای طراحان و بازرسی هفتگی از صنف پوشاک و طراحان ۴- جریمه سنگین برای تبلیغ کنندگان البسه نامناسب در فضای مجازی ۵-کسر حقوق از کارمندان بد حجاب ۶-حمایت از تولید کنندگان البسه اسلامی ۷- جریمه آرایشگران ۸-جریمه و برکناری وزیر ارشاد بخاطر کم کاری در زمینه حجاب ۹- بجای استفاده از گشت ارشاد باید گشت ارشاد مغازه ها و صنف و بوتیک های لباس تشکیل بشه.چون این وارد ریشه های اصلی بد حجابی هستند با گشت ارشاد و تعهد گرفتن از دخترا چیزی درست نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۳:۲۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
امیدواریم حیای نسل جدید از بچه های امروزی بیشتر باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
وضع روز به روز بدتر داره میشه و متاسفانه بدتر هم خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
دولت ایران به زنها رو زیادی داده ، چه بی حجابش چه باحجابش
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۲۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
تکبیر الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
ناراحتی هرررری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
تعداددیسلایک مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
واقعا موافقم - حذف مهریه میتونه روشونو کم کنه
Germany
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
جاذبه با ایجاد علاقه از طریق فرهنگسازی درست توسط افرادی که عامل کامل به دستورات دینی هستند نه صرفا حجاب

تنها راهش همینه و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
زمانبر است فعلا بهترین کار جریمه نقدی است بعد میشه با تدبیر اصولی ودائمی حلش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
بله مهمترین چیز برای یک زن داشتن حیاست که اونهم با لوس کردن بچه ها و فرزند سالاری داره از بین میره نتیجه اش بی حجابهای کف خیابان
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۳:۲۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
حق با شماست
بنده به اشتباه دیس لایک زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
پدر و مادر از اول بچه را بیحیا بار میارن.وقتی مادر بیحجاب و بیحیا باشه بچه هم بی حیا بار میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
حیا فقط برای زن نیست برای مردان هم هست مردان هم نباید اینقدر بی حیا و چشم چرون باشن متاسفانه تو همه مسائل فقط زنان رو متهم می کنیم و این یه نوع جهالته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
1 . مهمترین عامل بیحجابی فضای مجازی متاسفانه کنترلی روش نیست
2 . سرویس دادن و استفاده از مراکز عمومی به بی حجابها و ازادی عول دادن بهشون
3 . اطلاع رسانی غلط برای نمونه عکس بی حجابها در فضای مجازی و تلوزیون پخش بشه چون هشتاد درصد خانواده ها بی خبر هستن از بیرون روی دخترانشون
4. نبودن جریمه سنگین و حبس بخصوص برای افراد مشهور تا عبرت افرینی بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
شاه کلید:درمان غربزدگیه؛ باید باور کنند غرب در صنعت جلو و دراخلاق وفرهنگ عقب گرد کرده.
آخرین اخبار