مقام روس: اوکراین آماده صلح بود، آمریکا نگذاشت

دبیر شورای امنیت روسیه تایید کرد اوکراینی‌ها آماده مذاکرات صلح بودند، اما تحت فشار آمریکا تسلیم شده و عقب کشیدند.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه امروز (پنجشنبه) گفت که ریاست اوکراین آماده حل و فصل مناقشه با روسیه بود، اما تحت فشار آمریکا تسلیم شد.

براساس گزارش تاس، او اعلام کرد اگر فشار آمریکا بر کسانی که در راس اوکراین قرار دارند، نبود این وضعیت پیش نمی‌آمد. حتی خود سران اوکراین نیز آماده امضای پیمان صلح بودند و به روسیه پیشنهاد‌های کتبی دادند. صبح، آن‌ها (اعضای هیئت اوکراین) (پیشنهادها) را در جریان مذاکرات به ما دادند و عصر گفتند: نه، ما آن‌ها را رها می‌کنیم. 

دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد: این اتفاق تنها به این دلیل رخ داد که آمریکا آن‌ها را تحت فشار قرار داده و گفته است که نباید مذاکره کرد. به هر حال طرفین ذینفع در این درگیری در درجه اول آمریکا و انگلیس وجود دارند.

اولین مذاکرات روسیه و اوکراین پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در اوایل مارس ۲۰۲۲ در بلاروس انجام شد، اما این مذاکرات نتیجه ملموسی نداشت.

دور جدیدی از مذاکرات در ۲۹ مارس ۲۰۲۲ در استانبول برگزار شد و به دنبال آن،  ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیئت روسیه، اعلام کرد که مسکو برای اولین بار شرایط کی‌یف را در مورد توافق احتمالی آینده دریافت کرده است.

روسیه نیرو‌های خود را از مناطق کی‌یف و چرنیگوف خارج کرد. با این حال، پس از آن مذاکرات بر سر راه‌حل مسالمت‌آمیز کاملاً متوقف شد و همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفت کی‌یف از توافق‌های منعقد شده در استانبول صرف‌نظر کرد.

در اکتبر سال گذشته نیز ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع این کشور را مبنی بر ممنوعیت هرگونه مذاکره با پوتین به تصویب رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۱:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
این جنگ جنگ اکراین علیه روسیه نیست. این جنگ جنگ امریکا و دول غرب علیه روسیه و دول شرق است. زلنسکی یک دلقک بی اختیار است. یک عروسک کوکی.
آخرین اخبار