وزیر خارجه عراق: بغداد درحال مبارزه با تروریسم است

وزیر خارجه عراق در نشست ائتلاف بین المللی بر نقش عراق در مبارزه با تروریسم تاکید و اعلام کرد بغداد به دنبال بازگرداندن ثبات است.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق در نشست ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم طی سخنانی تاکید کرد دولت این کشور در جهت بهبود خدمات و زیرساخت‌ها و به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد و مبارزه با فساد تلاش می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، او در ادامه افزود: دولت عراق درحال مبارزه با انواع تروریسم و تقویت ثبات در مناطق آزاد شده و بازگرداندن آوارگان است. نیرو‌های امنیتی به عملیات پیش دستانه برای تعقیب بازماندگان تروریست‌های داعش و هسته‌های خفته آن ادامه می‌دهند و این تلاش‌ها به کاهش قابل توجه سطح حملات طی نیمه نخست سال جاری انجامید.

وی گفت که دولت عراق اهتمام ویژه‌ای برای اردوگاه الهول و روج قائل است و به آن‌ها اولویت می‌دهد و بر لزوم ایجاد راه حل حقیقی برای این بحران تاکید می‌کند.

وزیر خارجه عراق گفت که دولت حدود هزار و ۴۰۰ خانواده یعنی بیش از ۵ هزار نفر را به مرکز بازپروری جدعه بازگردانده و ۶۸۰ خانواده در مناطق اصلی خود پس از بازپروری به آغوش جامعه بازگشته اند. او اعلام کرد که عراق اقدام به بازگرداندن حدود ۳ هزار تروریست عراقی بازداشت شده در سوریه کرده است و اکثر آن‌ها محاکمه شده اند.

نشست ائتلاف بین المللی امروز در ریاض با حضور بیش از ۳۰ وزیر خارجه از کشور‌های شورای همکاری، منطقه، اروپا، و چندین سازمان از جمله اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، پلیس اینترپل، ناتو و مجموعه کشور‌های ساحل و صحرای آفریقا برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار