آبشار نای‌انگیز استان لرستان درمیان بهشت زیبای طبیعت +فیلم

آبشار نای‌انگیز یکی از طبیعت‌های دیدنی و زیبای استان لرستان است که در میان رشته‌کوه‌های سر به فلک کشیده هشتادپهلو واقع شده است.

آب زلال سفره‌های زیرزمینی پس از طی کردن مسیری حدود ۲۰ متر، به صخره‌ها و شیب تند دره می‌رسد که به همین علت آبشار‌های پله‌ای زیبایی را در این منطقه به وجود می‌آورد. دست یافتن به چشمه اصلی تنها از طریق کوهنوردی امکانپذیر است. در پای بیشتر این آبشار‌ها حوضچه‌های کاسه‌ای‌شکل به وجود آمده که برای شنا کردن بسیار مناسب است و در نهایت، آب این مجموعه به رودخانه سزار ریخته می‌شود.

گفتنی است، جنگل نای انگیز استان لرستان از زیباترین مناطق ایران محسوب می‌شود که پوشش گیاهی آن از درختان بلوط تشکیل شده که این بهشت زیبا در فصل بهار بسیار تماشایی است.

 

برچسب ها: آبشار ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۹:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
فقط به پیام‌هایی که ظاهرا چند نفر از هموطنان اهل یکی از روستاهای نزدیک این آبشار زیبا نوشته اند توجه کنید،این عزیزان حتی زحمت رعایت ادب را هم بخود نداده اند،تا وقتی یاد بگیریم دست از قوم و قوم بازی بر نداریم پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
سلام نای انگیز ملکی و یا تسرفی در این آبشار نداره یعنی جرات اینو نداره و نداشته اسمی از این آبشار بنام خود بذاره آبشار در محل روستای شباندر و متعلق به گراوندهای این روستا هست از دور پارس کردن که به نا انگیز هم نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
سلام این ابشار اسپی اوو می باشد جز منطقه گراوند نشین روستای شباندر هست.خواهش میکنم اصلاح بفرمایید.
حجت
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۸:۲۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
داداش این ابشار مال روستای شباندره که به زبان لری همون ابشار اسبی او معرف هستش خاهشا اصلاح کن از لحاظ مساحت به روستای شباندر نزدیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
چرا از لحاظ مساحت تا بوده منطقه وملک گراوند ها بوده نا انگیز کجا بوده پارس کردن از دور هم بهشون نمیدن