رئیس اداره میراث فرهنگی مشهد خبر داد

اجرای طرح «اتاق ایرانی» در همه هتل‌های استان با محوریت هنر و صنایع دستی خراسان

 رئیس اداره میراث فرهنگی مشهد گفت: در نظر داریم طرح «اتاق ایرانی» را در هتل‌ها اجرایی کنیم تا به این ترتیب در هر هتل و مرکز اقامتی در استان یک اتاق خاص با محوریت معرفی هنر و صنایع‌دستی خراسان ایجاد شود.

حسین امیرکلالی  رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد در نشست خبری برنامه‌های هفته گرامیداشت صنایع دستی که در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، با تأکید بر ضرورت استمرار مسیر نام‌گذاری شهرستان‌های استان به نام هنر‌های تخصصی و صنایع دستی گفت: در تلاش هستیم تا روستای «آق‌داش» شهرستان کلات در رشته گلیم‌بافی، روستای «پشته» شهرستان تایباد و روستای «بزد» شهرستان تربت جام در رشته فرت، روستا‌های «لائین» و «زاوین» کلات در رشته‌های نواربافی و ابریشم‌بافی، روستای «بسک» شهرستان تربت حیدریه در رشته ابریشم‌کشی، شهر ملی «فیروزه» در هنر فیروزه‌تراشی و شهر جهانی «مشهد» در هنر سنگ هرکاره به ثبت جهانی برسد.

فعالیت کارگاه‌های مشهدی با محوریت سنگ هرکاره

او افزود: امروز کارگاه‌های فعالی در مشهد با محوریت سنگ هرکاره فعالیت دارند که پاسدار این هنر باستانی هستند و شبانه‌روز برای نمایش جایگاه واقعی مشهد در عرصه صنایع دستی تلاش می‌کنند. بر همین اساس طبق رایزنی‌هایی که از قبل انجام شد و بازدید‌های میدانی که از کارگاه‌های فعال صورت گرفت، تلاش بر این است تا از ردیف بودجه‌های تکمیلی برای ایجاد حلقه اتصال میان سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استفاده کنیم تا نفع این برنامه، پیش از همه متوجه حوزه صنایع دستی و همین کارگاه‌های فعال شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد ادامه داد: امروزه بیش از ۵۰ درصد ظرفیت‌های گردشگری کشور در حوزه مراکز اقامتی متمرکز بر مشهدالرضا (ع) است، بنابراین زیرساخت‌های اقامتی را می‌توان یک فرصت مهم و مؤثر تلقی کرد و با استفاده از این شرایط در هفته آینده یک تور آشناسازی اصحاب رسانه و مدیران هتل‌های مشهد برگزار می‌شود تا ارتباط بی‌واسطه میان تولیدکنندگان و هنرمندان عرصه صنایع‌دستی مشهد و مدیران مراکز اقامتی ایجاد شود.

امیر کلالی بیان  کرد: راهبرد اصلی ما اجرای طرح «اتاق ایرانی» در هتل‌هاست تا به این ترتیب در هر هتل و مرکز اقامتی در استان یک اتاق خاص با محوریت معرفی هنر و صنایع دستی خراسان ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.