هشدار بارش‌های ناگهانی و آماده باش نیرو‌های امدادی

مدیریت بحران استان به نیرو‌های امدادی برای مواجهه با ناپایداری‌های همرفتی در استان اعلام آماده‌باش داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نیرو‌های امدادی برای مواجهه با شرایط ناپایداری‌های همرفتی و پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از بارش‌های ناگهانی، تندباد‌های لحظه‌ای، صاعقه و گرد و خاک در مناطق مستعد از روز جاری تا جمعه در اکثر مناطق استان در آماده‌باش هستند.


منصور شیشه فروش افزود: امروز در شهر اصفهان و مناطق شمال و شرق استان (قمصر و نیاسر و برزک، کامو و چوگان شهرستان کاشان و روستا‌های شهرستان نایین و اردستان، ارتفاعات نطنز و روستا‌های تامه، اوره و ابیانه و میمه) رگبار باران و رعد و برق خواهیم داشت.


او با تأکید بر استقرار نیافتن و توقف نکردن خودرو و افراد و گردشگران در مسیر رودخانه‌های فصلی و دامنه کوهپایه‌ها گفت: استحکام‌بخشی به سازه‌های ناپایدار، احتیاط در صعود به ارتفاعات، رعایت اصول ایمنی در استقرار عشایر و چرای دام‌ها، بازگشایی مسیر آبراهه‌ها و رودخانه‌ها و تخلیه نخاله از دهانه پل‌ها و مسیر رودخانه‌ها و تقویت سیل‌بند‌های حفاظتی توصیه می‌شود.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: بارش ناگهانی باران در ساعت بعدازظهر روز گذشته در بخش برزک کاشان باعث سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی بیداک، زیرآب لاسیا و شکسته شدن بند خاکی بالادست رودخانه لاهلالون و ورود روان آب و سیلاب به مسیر رودخانه و مناطق زیر دست شد.


شیشه فروش تصریح کرد: بارش ناگهانی باران منجر به آبگرفتگی ۴ واحد مسکونی و بروز خسارت به باغات و مزارع کشاورزی و معابر شهر برزک و ۲ روستای منطقه شد که خوشبختانه این حادثه خسارات جانی دربر نداشت.


او افزود: عوامل امدادی شهرداری و مدیریت بحران شهرستان در راستای بازسازی آسیب‌ها و تقویت سیل بند اقدام کردند.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزش تندباد لحظه‌ای با سرعت ۹۰ کیلومتر برساعت در محور‌های شرق، انارک نایین و مناطق شمالی اتوبان شرق و آزادگان منجر به خیزش کانون‌های گرد و غباروکاهش میدان دید شد.


شیشه فروش افزود: همچنین وزش باد شدید در مناطق شرق اصفهان و بخش‌های از شهر اصفهان منجر به سقوط ۵ اصله درخت و ۳ پایه برق گردید و رعد و برق و صاعقه در مناطقی از شهر اصفهان جرقویه، ورزنه و بهارستان منجر به ایجاد صدای مهیب و بروز آسیب به فیدر‌های برق ۶۳ کیلو ولت و قطعی برق در برخی از مناطق مسکونی و صنعتی شد که با حضور عوامل اجرایی شبکه اصلاح شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار