واکنش آمریکا به گزارش رسانه صهیونیستی درباره توافق با ایران

وزارت خارجه آمریکا تلاش کرد این بار در مورد گزارش رسانه صهیونیستی در مورد توافق هسته‌ای ایران اظهارنظر نکند.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن در پاسخ به سوالی در مورد گزارش روزنامه هاآرتص مبنی بر نزدیک بودن توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا تلاش کرد از پاسخ دادن مستقیم به این سوال صرف نظر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، پاتل در ادامه گفت: به شایعات و مکالمات دیپلماتیک افشا شده که می‌توانند اشتباه و گمراه‌کننده باشند، پاسخ نمی‌دهم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: من، وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرده ایم که واشنگتن متعهد به جلوگیری همیشگی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و ما همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف به صورت قابل تایید و دائمی است. ما همچنین اعلام کرده ایم که هیچ گزینه‌ای را از روی میز حذف نکرده ایم.

پاتل در پاسخ به سوال دیگری در خصوص گزارش اخیر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: این گزارش اعلام کرد که ایران در حال گسترش برنامه هسته‌ای خود است به شکلی که هیچ توجیه غیرنظامی ندارد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما معتقدیم آژانس اتمی تلاش گسترده‌ای برای گفتگو با ایران درباره مسایل باقی مانده در خصوص پادمان‌ها و تعهدات انجام داده است و ما خوشحالیم که ایران و آژانس در خصوص افزایش بازرسی‌ها در تاسیسات غنی سازی ایران به توافق رسیده اند.

وی مدعی شد، با این حال همکاری از سوی ایران به شکل قابل توجهی وجود ندارد و به خصوص انتظارات شورای حکام آژانس را که در ماه نوامبر اعلام شد، برآورده نمی‌کند؛ بنابراین ما همچنان از ایران می‌خواهیم تا با آژانس همکاری کند و به تعهدات خود بر اساس توافقات با آژانس عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
آمریکا از اسرائیل می‌ترسه:)
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۸:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
موشک ابر فرانور در راه است. لطفا به تحریم ها ادامه دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
هرگونه توافق به طور تلویحی رد شد چون تا زمانیکه ارسال پهپاد و موشک و مهمات به روسیه ادامه داشته باشد حتی ۱ دلار به ایران نمی دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
خفه شو بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
ما هم از آژانس انرژی اتمی می خواهیم که با امریکای هسته ای برخورد کند مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
دیدن و شنیدن نام آمریکاایجاد تنفر در وجود هر فرد با عزت و غیرت ایرانی مینماید دیپلماسی مورد نظر آمریکا پذیرفتن تحقیر عدم پیشرفت در صنایع راهبردی و دفاعی سلامت و هسته ای و وابستگی کامل ب غرب در همه موارد می‌باشد دوران قلدری و عهد تیرکمون شاه پایان یافته زمان برابری مساوات در امور بین المللی در قرن هوش مصنوعی می‌باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
وقتی دشمنان ایران (آمریکا و رژیم صهیونیستی ) بمب اتم دارند چرا ما نداشته باشیم . مردم ایران که به بهانه های هسته ای غرب شدیدترین تحریمهای و فشارهای اقتصادی را تحمل کرده اند بایستی با ساخت بمب اتمی توسط ایران قسمتی از این رنجها التیام یابد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
بمب هسته ای مال ترسو ها است
آخرین اخبار