بهره برداری تعداد ۷۳ پروژه در دور دوم سفر ریاست جمهوری در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از بهره برداری تعداد ۷۳ پروژه در دور دوم سفر ریاست جمهوری در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد.

 اکبر فتحی گفت: در این سفر ۷۳ پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال و ایجاد و تثبیت اشتغال برای ۴۱ هزار و ۳۲۳ نفر در بیش از ۱۰ هزار و ۹۸۰ هکتار از اراضی استان افتتاح می‌شود.

وی در خصوص ابرپروژه توسعه ارس گفت: اجرای این پروژه در ۹ هزار و ۹۷۹ هکتار از اراضی جلفا، خداآفرین و مرند که قبلا بصورت دیم کشت می‌شد و در طول ۴ سال با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد مسکوت مانده بود که خوشبختانه در دور اول سفر ریاست جمهوری با تخصیص اعتبار بالغ بر ۸ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی و تثبیت اشتغال ۳۹ هزار و ۹۱۶ نفر به بهره برداری رسید.

فتحی با اشاره به پروژه سامانه‌های نوین آبیاری و آبیاری تحت فشار افزود: این پروژه درسطح ۷۱۴.۵ هکتار از اراضی استان با اعتبار بالغ بر ۳۳۵ میلیارد و ۷۲۳ میلیون ریال اجرا شد که موجب اشتغالزایی و تثبیت اشتغال ۹۳۰ نفر خواهد بود که با بهره برداری از این پروژه‌ها که شامل ۳۷ هکتار آبیاری قطره ای، ۳۱۶ هکتار آبیاری بارانی و ۳۶۱.۵ هکتار آبیاری کم فشار است، صرفه جویی بیش از ۲ میلیون مترمکعب آب حاصل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تکمیل خط انتقال آب پروژه پرورش آرتمیا نیز از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح است که اجرای این پروژه در ۵۸ هکتار از اراضی روستای رحمانلو شهرستان عجب شیر در بستر دریاچه ارومیه با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیاردریال که موجب اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰ نفر خواهد شد که این پروژه با ظرفیت تولید ۱۰ تن بیومس و ۴ تن سیست، ۲۰ درصد از نیاز مزارع پرورش میگو و ماهی در کشور را به آرتمیا را رفع خواهد کرد و موجب احیاء زیست بوم دریاچه ارومیه می‌شود.

فتحی درخصوص بهره برداری از اراضی پایاب سد آیدوغموش نیز گفت: اجرای این پروژه ۴۱۸ هکتاری در روستای اکرم آباد میانه با اعتبار بالغ بر ۱۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال موجب اشتغالزایی وتثبیت اشتغال برای ۴۵۰ نفر خواهد شد.

وی ادامه داد: تجهیز و آماده سازی آزمایشگاه دامپزشکی استان با ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه کرد، بهره برداری از سیلوی آرد گل گندم خوشه زرین هشترود با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال و ایجاد ۷ نفر اشتغال جدید و رونمایی از خط تولید تراکتور شالیزاری در شرکت تراکتورسازی ایران از دیگر طرح‌های قابل بهره برداری در حوزه کشاورزی به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.