انتقاد به عزل یک‌شبه مدیران محلات

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر قصدمان توسعه مشارکت محلی است اقداماتی چون عزل یک‌شبه مدیران محلات به کاهش مشارکت محلی منجر خواهد شد.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران امروز در تذکر پیش از دستور خود گفت: تذکر اول بنده درباره ادامه نقض نظام‌نامه مدیریت محله با عزل و برکناری بسیاری از مدیران محله در سطح شهر تهران است. اگر قصدمان توسعه مشارکت محلی است این اقدامات به کاهش مشارکت محلی منجر خواهد شد. افرادی که زحمت کشیدند، کارمند شهرداری نیستند و قرار نیست باشند، اما با یک ابلاغ به آن‌ها اعلام کردند که دیگر نباید سر کار حاضر بشوید. این یک حرکت ضد مشارکتی و برخلاف تبصره ۵ و ۸ نظام‌نامه است. در تبصره ۵ و ۸ نحوه انتخاب و برکناری اعضا کاملا مشخص شده است، اما برخلاف آن عمل می‌شود. اگر از هر محله ۲ نفر عزل شده باشند یعنی از ۳۵۲ محله، ۷۰۰ نفر عزل شده‌اند. ین وضعیت تبدیل به آیینه برای دیگران می‌شود و می‌گویند با ما هم در دوره‌های بعد همین کار را می‌کنند! با این وضعیت مشارکت محله‌ای محقق نخواهد شد. 

او همچنین به به وفور نصب آنتن‌های اپراتور‌ها در سطح شهر اشاره کرده و گفت: این آنتن‌ها منظر و زیبایی شهر را به چالش کشیده‌اند. شرکت ارتباطات شهر برای مدیریت همین موضوع بین شهرداری تهران و اپراتور‌ها شکل گرفت، اما متاسفانه سایه‌ای بر همه حوزه‌های آی تی شهرداری و بخشی از حوزه حمل و نقل افتاده که آن‌ها را از روال عادی خود خارج کرده است. اپراتور‌ها می‌گویند مدت‌ها است درخواست مجوز داده‌اند، اما مجوز صادر نمی‌شود، نمی‌توانند کار مردم را که لنگ بگذارند، در نتیجه نصب می‌کنند. امیدوارم این سایه از بخش آی تی و حمل و نقل شهر برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار