احداث سد بالاخانلو سرعت گرفت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: پروژه احداث سد بالاخانلو بر روی رودخانه حاجی عرب با تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور سرعت گرفت.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: تاکنون حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهور به این پروژه تخصیص داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین یادآور شد: ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه که در شهرستان بویین زهرا قرار دارد، تعیین شده است.

ستوده، پیشرفت فیزیکی سد بالاخانلو را ۷۵ درصد برشمرد و گفت: این سد پس از بهره برداری آب مورد نیاز پنج شهر و ۳۰ روستای منطقه را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با بیان اینکه سد بالاخانلو در کمک به تامین آب کشاورزی منطقه نیز موثر واقع خواهد شد، یادآور شد: حجم مخزن سد بالاخانلو که سدی از نوع خاکی به شمار می‌رود، ۳۸ میلیون متر مکعب است.

این مسوول همچنین پیشرفت فیزیکی سد نهب در شهرستان تاکستان را نیز ۹۵ درصد خواند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین همچنین اظهار کرد: این سد بر روی رودخانه خررود اجرا شده است و با بهره برداری کامل از آن قادر به تامین و بهبود آبیاری برای حدود ۳۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خواهد بود.

ستوده با بیان اینکه طرح‌های یاد شده با سرعت مناسبی در دست ساخت است، افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات باقی مانده هرچه زودتر شاهد تکمیل این ۲ سد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.