پایش و کانون کوبی ملخ مراکشی در نوار مرزی ترکمنستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراوه تپه از پایش و کانون کوبی ملخ مراکشی در نوار مرزی ترکمنستان خبر داد.

محمد صالح روان گفت: کانون کوبی و پاکسازی ملخ‌های مراکشی در دره‌های ابوساری، پنج دهنه آق تقه و قاپلان دره در نوار مرزی ترکمنستان با همکاری گروه مبارزه با ملخ مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراوه تپه و با رعایت کلیه نکات ایمنی و مسائل زیست محیطی انجام شد.

او افزود: از ابتدای شروع طرح مبارزه با ملخ مراکشی تاکنون عملیات پایش و ردیابی در سطح ۵۹هزار هکتار از مراتع انجام شده است.

روان ادامه داد: عملیات کانون کوبی هم در سطح ۳ هزار و ۵۶۵هکتار در عرصه‌های مراتع یکه چنار، بهار میدان، قرناوه سفلی، چنارلی، چناران، سلمه دره، لهندر گلیداغ، آق تپه، مختومقلی، آق تقه، نارلی آجی سو، قزل داش و مراتع واقع در نوار مرزی ترکمنستان (دره ابوساری، پنج دهنه آق تقه و قاپلان دره) توسط دو اکیپ سمپاشی مجهز به یک دستگاه ulv و یک دستگاه زنبه ای، با استفاده از سموم مالاتیون، لامبدا و دلتامترین upl انجام شده است.

او افزود: گروه مبارزه با ملخ در پاکسازی کانون‌های ملخ خیز ارتفاعات قلعه قافی و دوزین شهرستان مینودشت بسیار فعال و موفق عمل کرده است و آمادگی کامل دارد تا در صورت مشاهده ملخ و اطلاع رسانی نیرو‌های مردمی، سریعا وارد عمل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.