وزیر دفاع انگلیس: راه برای پیوستن اوکراین به ناتو باز است

وزیر دفاع انگلیس گفت با وجود این که لندن از پیوستن اوکراین به ناتو حمایت می‌کند، ولی امکان آن در آینده نزدیک وجود ندارد.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز جمعه در حاشیه نشست امنیتی شانگریلا در سنگاپور گفت: «انگلیس از پیوستن اوکراین به ناتو حمایت می‌کند و این راه برای آن‌ها باز است، اگرچه واقعیت‌های سیاسی ممکن است روند را کند کند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، والاس گفت که امکان افزودن اعضا در میانه جنگ وجود ندارد و راه پیش رو ادامه کمک و تسلیح اوکراین برای امنیت کوتاه مدت و بلندمدت است.


بیشتر بخوانید:


والاس در مصاحبه‌ای گفت: «بهترین کاری که می‌توانیم برای کمک به اوکراین انجام دهیم، کمک به آن‌ها برای شکست روسیه است. پس از آن باید مطمئن شویم که آن‌ها آماده، توانا و انعطاف‌پذیر هستند.»

عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، در دستور کار نشست ماه جولای این گروه در «ویلنیوس» لیتوانی است. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که کی‌یف خواستار «تصمیم روشن» در مورد الحاق خود به ناتو در این نشست است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
زلنسکی احمق فکر کرده اروپا و امریکا پشتش هستند کور خوندی ابلح دلقک شدی خریدار مهمات و اسلحه و گرداننده ی شرکتهای اسلحه سازی اونها .بعد هم مثل قذافی و صدام و کرزای و.. ولت می کنن به حال خودت تا نابود بشی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۰:۲۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
طبق اظهارات خانم بربوک عضویت در ناتو در هنگام واقع بودن جنگ میسر نیست. گویا ناتو برای کشور گشایی تاسیس نشده. ناتو برای تحمیل جنگ به اروپا تاسیس نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
خخخ اگر اوکراینی باقی بمونه تا انتهای جنگ ابله.
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۹:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
روسیه با الحاق بخشهایی از اوکراین به خود، وضعیت جنگی مادام العمر برای اوکراین ایجاد کرده و به سادگی این مسئله قابل حل و جمع نیست. حتی با پایان یافتن جنگ اگر غرب بپذیرد که این بخش ها به روسیه ملحق شده (که نخواهد کرد) میتوان درباره عضویت بعد از آن صحبتی به میان آورد که این را اوکراین نخواهد پذیرفت. دلقک سیرک بلایی به سر اوکراین آورد و آن را در معادلات بسیار پیچیده و غیرقابل حل همیشگی قرار داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
تهش هم می رسه به‌چاه
آخرین اخبار