اجرایی نشدن طرح کاهش مدت صدور پروانه ساختمانی در اصفهان

با وجودی که قرار بود با الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی مدت زمان صدور به ۱۵ روز کاهش یابد هنوز این طرح نتوانسته اجرا شود.

مسوول شهر سازی الکترونیکی شهرداری اصفهان گفت: در یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ درخواست پروانه در سامانه الکترونیکی صدور ثبت شد که کمتر ۲۰ درصد آن منجر به صدور نهایی شد.


امید علی اصغری افزود: حدود ۳ هزار پرونده در مرحله اول صادر شده اند که کمتر نیمی از آن صدور نهایی شده اند و بقیه در پرتابل ارگان‌های مثل نظام مهندسی تامین اجتماعی قرار دارند.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: با وجودی که صدور الکترونیکی مرحله نخست کمتر از ۱۰ روز است، اما علت طولانی شدن تکمیل نشدن پرونده‌های معماری است که مربوط به ارگان‌های دیگر است.


وحید مهدویان افزود: امسال حدود سه هزار نفر درخواست پروانه ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد، اما صدور کاهش یافته است.


او افزایش هزینه‌های تمام شده بیمه را علت نامید و گفت: امسال در صدور هزینه پروانه برای مناطق فرسوده شهری و ناکارآمد ۷۰ درصد تخفیف اعلام شده است.


آرش بخشی رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان هم با اشاره به الکترونیکی شدن نقشه برداری ساختمانی گفت: بعد از تکمیل پرونده در مدت ۲۴ ساعت پروانه صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.