سردار قاآنی:

شهید محمد رضایی اسوه مقاومت و نمونه بارزی از عزتمندی مردم ایران است

فرمانده سپاه قدس ایران با حضور در مراسم چهلمین روز درگذشت رمضانعلی رضایی پدر شهید، یاد و خاطره شهید محمد رضایی قهرمان اردوگاه تکریت را گرامی داشت.

سردار اسماعیل قاآنی ، صبح امروز در مسجد بین راهی امام سجاد (ع)، در حد فاصل بین شهرهای شیروان و فاروج در استان خراسان شمالی حضور یافت و ضمن تجلیل از مرحوم رمضانعلی رضائی، پدر شهید، فداکاری، شجاعت و شهامت و مقاومت شهید محمد رضایی را ستود و گفت : محمد رضایی از برادران جوان غواص بود که در جنگ سخت ترین کارها را انجام داد و  از خط شکنان و پیش قراولان بود و در اسارت نیز مقاومت و عزتمندی خود را حفظ کرد و بالاخره به شهادت رسید و عزت و عظمتی مضاعف یافت.

سردار قاآنی ضمن تحلیل دستاورد مقاومت در عرصه ی بین الملل، گفت: از آرزو های همه ی ما این است که مسیر شهدا را ادامه دهیم.

فرمانده سپاه قدس افزود: ما ملت سربلند و با افتخاری هستیم که در مسیر رسیدن حکومت جهانی امام زمان (عج) حرکت می کنیم .

شهید محمد رضایی از نیرو‌های بسیجی اطلاعات عملیات بود که در عملیات کربلای ۴، پس از ضربات سنگینی که به دشمن وارد کرده بود به اسارت درآمد و در اردوگاه اسرا در تکریت عراق، شناسایی شد و زیر شکنجه‌های سنگین و همه روزه، مقابل دیدگان سایر اسرای ایرانی، بدون اینکه کمترین اطلاعاتی به دشمن بدهد، استقامت کرد و به شهادت رسید. 

استاندار خراسان شمالی هم در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد این شهید و ایثارگری و استقامت پدر شهید در فراق بیش از ده ساله ی پیکر پاک فرزند شهیدش که در اردوگاه دشمن به شهادت رسید، به بخشی از دستاورد ها و تصمیمات دولت در رفع مشکلات استان پرداخت و گفت : استان خراسان شمالی قابلیت ها و استعداد های مختلفی دارد اما تنها موضوعی که استان را رنج می دهد کم آبی است .

حسین نژاد اظهار امیدواری کرد با انتقال آب های شمالی استان، در حوزه کشاورزی آبی و گردشگری شاهد تحولی عمیق باشیم.

استاندار گفت: خراسان شمالی در حوزه مهار تورم و رشد تولید از استان‌های پیشروی کشور و دارای موفقیت است .

پیکر شهید محمد رضایی که در دوران دفاع مقدس، پشت اردوگاه دفن شده بود، پس از ۱۳ سال به کشور بازگشت در حالی که هنوز سالم بود.

مزار شهید محمد رضایی در شبستان مسجد بین راهی امام سجاد (ع) حد فاصل بین شهر‌های شیروان و فاروج قرار دارد.

برچسب ها: یادواره ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.