در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

طراحی کنتور هوشمند الکترومغناطیس با هدف کاهش مصرف آب در کشور

یک کارشناس شرکت دانش بنیان گفت: کنتور هوشمند الکترومغناطیس آب قابلیت استفاده از سیم کارت ، برای اتصال به اینترنت خواهد داشت.

محمد عارف کارشناس یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت دانش بنیان کنتور هوشمند آب الکترومغناطیس را طراحی کرده است که با باتری کار کرده و اگر برق نباشد با همین انرژی ناشی از باتری کارایی آن  از بین نمی رود.

به گفته وی از جمله قابلیت های کنتور هوشمند آب این است که در صورت مصرف بیش از اندازه تعریف شده، آب را قطع خواهد کرد. خطای این دستگاه دو درصد است و در سطح کشور تعداد زیادی کنتور به فروش و نصب شده است.

او ادامه داد: این کنتور هوشمند آب قابلیت استفاده از  سیم کارت را برای اتصال به اینترنت خواهد داشت تا اطلاعات را به سرور ها ارسال کرده و گزارش های مبنی بر میزان مصرف را به دستگاه گیرنده برساند.

او اضافه کرد: کارکرد این کنتور هوشمند به این صورت است که بر اساس قانون فارادی، میزان آب مصرفی را محاسبه می کند و از این کنتور در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته تا میزان آب مورد مصرف را محاسبه کند.

او گفت: در سطح کشور تعداد زیادی چاه داشته ایم  که کنتور ندارد که   با نصب این وسیله میزان مصرف آب بهینه خواهد شد.

برچسب ها: فناوری ، فناوری نوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Abas reza
۱۲:۴۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
یک عده در امور آب جمع شدن فقط حرف بی ربط می زنند به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک می کنند آیا به خودشان زحمت داده اند و اراضی را زون بندی و طبق زون بندی مجوز حفر چاه داده اند یا نه مسلما" که این کار را نکرده اند و فقط بدترین را در نظر می گیرند مثل خروج دام از مراتع که هزاران سال از آن مراتع دام استفاده می کرد و با جمع آوری علوفه و متعاقب آن مانع آتش جنگل و مراتع می شدند علف خشک و بگ خشک درختان مساویست با آتش سوزی و با خروج دامداری را نابود و این وضعیت قیمت گوشت شده و کشاورزی هم عاقبت گرفتار دامپروری خواهد شد می خوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
با هدف گرفتن پول بیشتر از کشاورزان
Germany
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
نابود گر ابی کشور تلمبه های زمین های کشاورزی و کاشت سنتی هست!
مثل رودخونه برای یک تن گوجه باید سر زمین اب باشه
کشاورزی سیفیجات و سبزیجات باید بدون گلخانه ممنوع بشه و مدیریت پنج ساله می خواد وگرنه پنج سال دیگه عربستان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۱۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
برو زمین کشاورزی هارو آبیاری لوله ای کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
زیاد اب میخورن باید جلوشون گرفته بشه تا قیمت میوه و .. به بالاترین حد برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
مالکیت منابع آب باید ملی باشد وسهم همه برابر ومشخص.وکسانی که بیشتر میخواهند سهم دیگران را توافقی بخرند.اگر هست برای همه واگر نیست برای همه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
دیگه ایم محصولات لوس شده
Iran (Islamic Republic of)
حرف حق
۱۲:۰۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
شما را بخدا از مسولین بخواهید در منا طق خوش اب هوا فکری به حال کشاورزی کنند چون تمام باغات تبدیل به ویلا شدن واب بیست چهار ساعت رها اگر همین وضع باشد کشور با فاجعه روبروست. افسوس که مسولین در خواب هستن انگار دستانی جهت نابودی قطب کشاورزیی در کار است تمام باغات ویلا شدن اب قرغابی رها بدون هیچ درامدیی این کارشناسان کشاورزیی کجا هستن پس حتی بسیاریی از زمینهای منابع طبیعی را افراد صاحب نفوذ ویلا ساختن