استولتنبرگ: اوکراین می‌تواند سرزمین‌های بیشتری را از روسیه پس بگیرد

دبیر کل ناتو مدعی قابلیت اوکراین به منظور بازپسگیری مناطق از دست رفته خود از روسیه شد.

در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲، روسیه با برگزاری همه پرسی اقدام به ضمیمه کردن چهار منطقه خرسون، دونتسک، لوهانسک، و زاپروژیا به خاک خود کرد که با احتساب شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به خاک این کشور ضمیمه شد، عملاً ۲۳ درصد از خاک اوکراین از دست رفت. جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است مسکو برای تضعیف اوکراین به دنبال ضمیمه کردن ۴ منطقه دیگر از جمله ادسا و خارکیف به خاک خود است که در این صورت ۴۶ درصد از خاک اوکراین از دست خواهد رفت. این در حالی است که کی یف و متحدان غربی اش به جای تلاش برای حل و فصل مشکلات، بر تشدید فشار‌ها بر روسیه تاکید دارند. 

به گزارش تل تریدر، ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (پنجشنبه) در حاشیه نشست غیررسمی وزرای خارجه کشور‌های عضو این نهاد نظامی در اسلو، پایتخت نروژ گفت: اوکراین در حال حاضر توانایی لازم به منظور آزادسازی بیشتر سرزمین‌های اشغال شده خود توسط روسیه را دارد. 

وی با اشاره به تلاش‌های کشور‌های غربی به منظور حمایت از اوکراین، خاطر نشان ساخت: ائتلاف ناتو در حال کار بر روی یک بسته حمایتی به منظور کمک چند ساله به کی یف برای تقویت توان دفاعی و نظامی در بلندمدت است. این بسته می‌تواند به اوکراین برای ایجاد بازدارندگی و نیز بازسازی حوزه دفاعی و نظامی خود کمک کند. 

استولتنبرگ تاکید کرد: این بسته حمایتی شامل موارد زیادی می‌شود که جزئیات نهایی آن در نشست ماه ژوئیه سازمان ناتو در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی نهایی خواهد شد. همزمان با تغییر روند جنگ اوکراین، کمک‌هایی که کی یف از ناتو دریافت می‌کند نیز دچار تغییر شده است. 

این مقام ارشد سازمان ناتو افزود: ما با ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین، این قابلیت را به کی یف دادیم که علاوه بر دفع حملات مختلف نیرو‌های روسی، توانایی آزادسازی بیشتر قلمرو خود از دست دشمن را داشته باشد. 

وی در پایان بار دیگر از حمایت ناتو از عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی خبر داد. این در حالی است که مقامات غربی از جمله آلمان به صراحت اعلام کرده اند به دلیل جنگی که اوکراین اکنون درگیر آن است نمی‌توان عضویت کی یف در ناتو را متصور شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
اگه جنگ جهانی سوم شد یکی از مقصراش همین بی شرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
جنگ اوکراین = جنگ نیابتی آمریکا با روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۵۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
روسیه که هیچ اکراین حتی می تواند آلمان را هم بگیرد. ولی اینکه چرا دست دست می کند معلوم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۲:۲۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
قطعا زلنسکی در دام ناتو افتاده وجدایی ۴۵٪ مناطق روس نشین از اوکراین دور از ذهن نیست
آخرین اخبار