استاندار ایلام:

ظرفیت لازم برای پارک ۱۰۰ هزار خودرو در اربعین امسال فراهم است

استاندار ایلام گفت: در راستای افزایش ظرفیت پارک خودرو، توسعه فاز دوم پارکینگ اربعین در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در جریان بازدید‌های میدانی از پروژه‌ها و زیرساخت‌های اربعین به همراه معاونین سیاسی امنیتی، امور عمرانی استانداری، مدیران ستادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، از تقاطع غیرهمسطح صالح آباد، پل صلواتی محور ایلام-مهران و پارکینگ بزرگ اربعین بازدید کرد.

استاندار ایلام در این بازدیدها، از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح صالح‌آباد خبر داد و گفت: تکمیل پروژه‌های راهسازی اربعین در اولویت قرار دارد و هم اکنون کار بتن‌ریزی دیواره رمپ این پروژه در دست اقدام است.

استاندار ایلام در جریان بازدید از پل صلواتی واقع در مسیر ایلام - مهران، اظهار کرد: پل صلواتی و ۲ کیلومتر قبل و بعد از آن تا مرداد ماه بطور کامل زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد.

وی یکی از مهمترین گره‌های ترافیکی محور ایلام-مهران را محدوده پل صلواتی بیان کرد و افزود: احداث این پل نقش مهمی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

بهرام نیا در جریان بازدید از پارکینگ بزرگ اربعین در شهرستان مهران، گفت: یکی از نیاز‌های اساسی در پارکینگ بزرگ اربعین نبود نمازخانه است و در همین زمینه نمازخانه دائمی به مساحت ۳۰۰ متر در داخل محوطه پارکینگ اربعین (فاز یک) احداث می‌شود.

وی در ادامه از توسعه روشنایی پارکینگ اربعین خبر داد و اظهار کرد: با نصب ۵۰۰ چراغ، روشنایی ۶ کیلومتر از معابر جدید داخل فاز یک پارکینگ اربعین تامین می‌شود.

استاندار ایلام همچنین خواستار تدوین نقشه جامع برای جانمایی موکب‌ها در پارکینگ اربعین و از پل زائر تا میدان اربعین شد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز نسبت به تعمیر و تجهیز آبسردکن‌های مستقر در پارکینگ اربعین اقدام کند.

وی در ادامه گفت: در راستای افزایش ظرفیت پارک خودرو، توسعه فاز دوم پارکینگ اربعین در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام مقدمات تامین روشنایی فاز دوم پارکینگ اربعین را فراهم می‌کند.

استاندار ایلام با بیان اینکه فاز دوم پارکینگ بزرگ اربعین ظرفیت پارک ۳۰ هزار خودرو دارد، افزود: کار تسطیح و شن‌ریزی محوطه فاز دوم پارکینگ بزرگ اربعین به زودی اجرا می‌شود.

وی مطرح کرد: در مجموع و با توسعه فاز دوم پارکینگ اربعین و سایر پارکینگ‌های جدید، ظرفیت لازم برای پارک ۱۰۰ هزار خودرو برای اربعین امسال فراهم است تا از میزان حجم ورودی خودرو‌ها به داخل شهر مهران و ترافیک در هسته شهر جلوگیری شود.

برچسب ها: مرز مهران ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.