افتتاح سالن تطهیر و تغسیل خراسان شمالی درمجموعه آرامستان جاوید

مجهزترین سالن تطهیر و تغسیل استان درمجموعه آرامستان جاوید شهرداری بجنورد به بهره برداری رسید.

 عین بیگی ریاست شورای اسلامی شهر ضمن قدردانی از واقف مجموعه، گفت: خدمت در حوزه وقف، مولفی در ارزیابی خلوص خدمت است که از اهمیت والایی برخورداراست. 

 او گفت: به نمایندگی از مردم شهر از واقف سالن تطهیر وتغسیل و مجموعه فرهنگی درمجموعه آرامستان قدردانی کرده، انشا اله که این باقیات صالحات بنام خاندان بزرگ وکیلی و معصومیان تا سال‌ها در خدمت به مردم مورد استفاده قرار بگیرد.

 وکیلی، واقف مجموعه فرهنگی و تغسیل نیز از اعمال استاندارد‌های بالای پزشکی درساخت مجموعه نام برد و گفت: بنای این ساختمان در ۴۰۰ مترمربع با دوسالن اختصاصی و سالن وداع مجهز و احداث شده است تا درشرایط خاص پزشکی مشابه تجربه‌ای که در دوران کرونا داشتیم، خادمین مجموعه بتوانند درنهایت رعایت استاندارد‌های بهداشتی و پزشکی خدماتشان را ارائه بدهند.

 ایجاد اتاق وداع ابتکار دیگری بود که به گفته واقف، درکنار شرایط روحانی حاکم برمجموعه می‌تواند بخشی از اندوه فقدان عزیزان را التیام بخشد.

 بزرگترین سردخانه با ظرفیت ۵۰ متوفی و تهویه مناسب ازدیگرامتیاز‌هایی است که در ساخت مجموعه رعایت شده است.

 اکبرزاده نماینده آستان قدس، سنت حسنه وقف را از جمله اقدامات ارزشمند دانست و گفت: انشا اله که با توکل به خدا و توسل به ائمه برکات فراوانی نثار واقفین شود.

ایرج کریمی مدیرعامل سازمان آرمستان شهرداری بجنورد نیز با طرح گوشه‌ای از مشکلات سالن قدیمی در تغسیل متوفیات دوران کرونا گفت: شرایط سختی که در دوران کرونا بدون تجربه لازم از سرگذراندیم بیش از همیشه وجود سالن مجهزا و مجهز به استاندارد‌ها را برای این مجموعه مطرح می‌کرد که خوشبختانه توسط واقفین خانواده وکیلی و معصومیان به نحو ارزشمندی آماده خدمت رسانی است.

او  همچنین از آسفالت ۲۰۰۰ مترمربع از مجموعه پارکینگ خبرداد.

ادامه مراسم مداحی دریادبود حاج سید علی وکیلی اجرا و سپس مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) اجرا شد.

 قرار است مجموعه فرهنگی جدید به برکت نام امام رضا (ع) نامگذاری گردد.

 شایان ذکر است ساخت و اهداء این مجموعه توسط خانواده‌های مرحوم وکیلی و معصومیان انجام شده و امروز رسما به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معصومه نوروزی
۰۸:۵۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
میخاستم درغسالخانه مشغول بکاربشم امکانش هست