نزدیک به ۶۰ معترض در استانبول دستگیر شدند

حدود ۶۰ معترض در درگیری با پلیس استانبول در تجمع دهمین سالگرد تظاهرات ضد دولتی در سال ۲۰۱۳ دستگیر شدند.

به گفته خبرگزاری‌های ترکیه گروهی از تظاهرات کنندگان با سر دادن شعار‌های حزبی و با در دست داشتن پرچم برخی گروه‌های خاص تلاش کردند تجمع مصالحت آمیز دیروز، چهارشنبه در مرکز استانبول را به آشوب بکشند و برخی از آن‌ها توسط پلیس بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، برخی از تظاهرات کنندگان هم که متعلق به گروه فعالان جادوگر پردیس بودند، به دلیل نافرمانی از پلیس در جریان تظاهرات در پارک دموکراسی ماکا در مرکز استانبول و میدان تقسیم دستگیر شدند.

حدود ۱۰ سال پیش در ۳۱ می ۲۰۱۳، تظاهرات علیه بازسازی پادگان نظامی تقسیم دوره عثمانی و قطع درختان پارک گزی در نزدیکی میدان تقسیم به درگیری‌های خشونت آمیز با پلیس تبدیل شد. این تظاهرات به زودی به اعتراضات ضد دولتی به ویژه علیه افزایش روزافزون قیمت‌ها تبدیل شد و روند سیاسی به خود گرفت. معترضان همچنین در اعتراضات پارک گزی علیه سیاست‌های اسلام گرایانه دولت اردوغان معترض بودند. این جنبش اعتراضی مورد حمایت نیمی از استان‌های ترکیه و ترک‌های مقیم اروپا قرار گرفت.

در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۳ نیرو‌های امنیتی با خشونت با تظاهرات کنندگان مقابله کردند هشت نفر کشته و هزاران تن زخمی شدند و پس از آن اعتراضات گسترده، تظاهرات سیاسی در پارک گزی و میدان تقسیم ممنوع اعلام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار