اولین همایش غذای حلال در زاهدان برگزار شد

اولین همایش غذای حلال از دیدگاه امامین انقلاب امروز چهارشنبه در محل تالار اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اهمیت غذای حلال از دیدگاه امامین انقلاب گفت: کشتار غیر مجاز دام در استان سیستان و بلوچستان فراتر از حد مجاز و توقع می‌باشد که این امر مخاطرات زیادی برای سلامت انسان، دام و محیط زیست در منطقه دارد.

سید اسماعیل حسینی مقدم از علمای شیعه و سنی خواست با روشنگری مصرف گوشت‌های استحصالی از کشتارگاه‌هایی که تحت نظارت ناظرین بهداشتی و شرعی تولید می‌شود برای ارتقای سلامت انسان در بین جامعه ترویج نمایند.

وی افزود: تامین غذای سالم، حلال و پاک از عمده وظایف ماست و باید مردم نیز در مسیر ارتقای صنعت حلال و تولید مصرف غذای حلال با همه مسئولان همراه باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزیسیستان و بلوچستان نیز گفت: یکی از رسالت‌های اصلی بخش کشاورزی تولید غذا، ارتقای امنیت غذایی و تامین سلامت غذا است.

سید محمدرضا سید حسینی با اشاره به گام‌های بلند بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان در تولید غذای سالم و حلال، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه بیش از ۴میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی در استان تولید که بخش عمده این تولیدات سالم و ارگانیک بوده و به همین دلیل این محصولات در سطح کشور و آن سوی مرز‌ها مشتریان خاص خود را داراست و این یکی از امتیازات مهم بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان است.

وی افزود: برای ارتقای ظرفیت تولیدات، برنامه‌های شاخصی در سطح استان با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی و با همکاری مسئولان در دست اجراست تا انشاالله بزودی شاهد شکوفایی همه زیر بخش‌های کشاورزی درسطح استان سیستان وبلوچستان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار