سهمیه ساخت مسکن روستایی در مهاباد سه برابر شد

فرماندار مهاباد گفت: سهمیه ساخت و مقاوم سازی مساکن روستایی در این شهرستان امسال با افزایش سه برابری به ۹۲۲ واحد رسیده است.

حسن عباسی فرماندار مهاباد در حاشیه بازدید از اداره بنیاد مسکن و در گفتگو با خبرنگاران گفت: امسال بیش از سهمیه ابلاغی نیز ضمن تشکیل پرونده متقاضیان برای پرداخت تسهیلات ۲ میلیارد ریالی به ۱۳ بانک عامل معرفی و در مرحله پرداخت قرار دارد.

وی ادامه داد: با همکاری منابع طبیعی ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی الحاق به محدوده روستا‌ها شده و مشکلی در تامین زمین و ساخت و ساز مساکن روستایی وجود ندارد.

فرماندار مهاباد اضافه کرد: همچنین علاوه بر سهمیه ابلاغی برای ساخت و ساز مساکن روستایی امسال عملیات ساخت و مقاوم سازی ۸۲ واحد مسکونی مستضعفین شهرستان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

عباسی یادآور شد: سال گذشته نیز در مجموع ۳۰۹ واحد مسکن روستایی احداث شد که برای احداث این منازل برای هر واحد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی هم پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای طرح مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در سال ۱۳۸۸ تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان با پرداخت تسهیلات بانکی بازسازی و مقاوم شده است.

عباسی از بازنگری طرح هادی در هشت روستای مهاباد خبر داد و گفت: با توسعه روستا‌ها و ایجاد نیاز جدید برای تامین مسکن و معابر جدید، بازنگری طرح هادی در روستا‌های مهاباد در دست اقدام است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.