افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای با تغییر مدت قرارداد‌ها

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ایجاد تحرک و افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای مدت قرارداد با متقاضیان در این شهرستان کاهش یافته است.

بهروز قمرزاده  مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: طبق قانون متقاضیان برای اخذ امتیاز زمین در مجتمع گلخانه‌ای دزفول باید قرارداد سه ساله منعقد کنند این در حالی است که جهاد کشاورزی دزفول مدت قرارداد را یک‌ساله اعلام کرده است.

او ادامه داد: جهاد کشاورزی دزفول و نماینده هیئت هفت نفره واگذاری اراضی در شهرستان انعقاد قرارداد واگذاری را مشروط به امضای تعهد نامه محضری جداگانه یک ساله برای تکمیل قرارداد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: در سال‌های گذشته قرارداد دو و سه ساله با متقاضیان بسته می‌شد، اما پیشرفت آن‌ها صفر بود در حالی که هدف از واگذاری این اراضی دولتی افزایش تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان بود.

 آقای قمر زاده با تاکید بر اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته، متقاضیانی که پیشرفتی ندارند باید قرارداد آن‌ها فسخ می‌شد چرا که این اراضی مال دولت است، افزود: برخی از متقاضیان علیرغم اینکه پس از سه سال پیشرفتی نداشتند بار دیگر با آن‌ها قرارداد سه ساله بسته شده بود و این روال به مدت ۹ سال با خیال اینکه زمین‌ها دیگر مال خودشان ادامه پیدا کرده بود.

او با بیان اینکه کاهش قرار داد از سه ساله به یک ساله به این دلیل بود که نخواستیم متقاضیان جدید رویه متقاضیان قدیم را تکرار کنند، گفت: از متقاضیان گذشته تعداد ۵۰ نفر را جهت فسخ قرارداد به هیئت استان معرفی کردیم و اکنون در حال پیگیری قضایی این قرارداد‌ها هستیم تا صاحبان قرارداد را از زمین‌ها خلع ید کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول   با تاکید بر اینکه ۱۸ مورد دیگر را برای فسخ به هیئت استان ارسال کردیم، ادامه داد: هر کس زمین دولتی را معطل کرده با آن برخورد قانونی می‌شود چرا که هدف واگذاری این زمین‌ها ایجاد اشتغال برای جوانان است، اما عده‌ای اراضی را معطل و هیچ استفاده‌ای از آن نکردند.

به گفته آقای قمر زاده، تعدادی متقاضی جدید مراحل را طی و اکنون به عقد قرار داد رسیدند و روند تاییدیه استان و هفت نفره را نیز گرفتند.

او می‌گوید: هدف از طرح قرارداد یک ساله با متقاضیان نقض قوانین نبود بلکه هدف ایجاد تحرک بود تا داستان سال‌های قبل تکرار نشود و تولید محصولات گلخانه‌ای بر روی ریل بیفتد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول  با بیان اینکه قرارداد با متقاضیان سه ساله است، اما اراضی باید ظرف یکسال به بهره‌برداری برسند، گفت: طبق گزارش تقویم ارزیابی که داریم سه ماه به سه ماه نظارت می‌کنیم و چنانچه متقاضی تا شش ماه پیشرفتی نداشته باشند قرارداد را فسخ خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.