هشدار سطح نارنجی/ ناپایداری‌های محلی در استان اردبیل تشدید می‌شود

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی و افزایش ناپایداری‌های محلی در این استان خبر داد.

در اطلاعیه هواشناسی اردبیل با اعلام هشدار سطح نارنجی شماره ۲۲ از فعالیت این سامانه بارشی از ظهر چهارشنبه (۱۰ خرداد) تا اواخر وقت پنجشنبه (۱۱ خرداد) خبر داده شده است.

بر اساس این گزارش ، نوع مخاطره سامانه بارش باران غالبا به‌صورت رگبار و رعد و برق (به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و عصر)، وزش تند باد موقتی و در نواحی مستعد بارش تگرگ خواهد بود.

در مدت اعلام شده منطقه اثر سامانه بارشی تمامی مناطق استان و اثر مخاطره آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری ، برخورد صاعقه و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل بر عدم توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها ، اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع ، اجتناب از صعود به ارتفاعات به‌ویژه قله سبلان و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت تگرگ به باغات تاکید کرده است.

روز گذشته سیل مهیب خسارت‌های گسترده‌ای به بخش کشاورزی، تاسیسات آبرسانی و راه‌های شهرستان گرمی وارد کرد.

در جریان این سیل شبکه آبرسانی این شهرستان تخریب و جریان آب قطع شد ، همچنین محور گرمی به سیل محور گرمی به بیله‌سوار در محدوده پل انجیرلو مسدود شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.