گلخانه های کوچک مقیاس روستایی راهی برای افزایش بهره وری

مجری طرح توسعه گلخانه های گلستان گفت:گلخانه های کوچک مقیاس روستایی راهی برای افزایش بهره وری از زمین های خرد و خود اشتغالی است.

لیلا جهانگیر در جلسه‌ای که به منظور بررسی و بروزرسانی سقف تسهیلات احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس روستایی و چالش‌ها و راهکار‌های تسهیل آن، گفت: در حال حاضر حدود ۱۵۰ واحد گلخانه کوچک مقیاس در حریم روستا‌ها شهر‌ها و شهرک‌های صنعتی استان در حال فعالیت هستند.

او ادامه داد:  در نظر است امسال با جلب مشارکت سازنده با تسهیل در روند صدور مجوز و ایجاد مشوق‌های اقتصادی همانند اعطای تسهیلات کم بهره در قالب طرح توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس،  تعداد و سطح گلخانه‌های موجود در این دست، تا میزان قابل توجهی افزایش یابد.

با توجه به محدودیت منابع آب طی سال‌های اخیر، پائین آمدن سطح چاه‌ها و خشکسالی بوجود آمده در مناطق مختلف کشور و به منظور حفظ و پایداری تولید محصولات کشاورزی، “طرح توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده گلخانه‌ای “ در استان گلستان همزمان با سایر مناطق کشور از سال ۱۳۹۵ برنامه ریزی و ابلاغ شد.

در پایان سال ۱۴۰۱ استان گلستان با ایجاد ۵۳ هکتار گلخانه دیگر در قالب مجتمع‌های گلخانه‌ای و گلخانه‌های منفرد، با عملکرد رشدی ۱۵۰ درصدی نسبت به برش ملی ابلاغی در رتبه سوم کشوری در شاخص توسعه گلخانه‌ها قرار گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.