آماده باش اورژانس پیش بیمارستانی برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در تمام مناطق کشور برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در آمادگی کامل قرار دارند.

جعفر میعادفر در نشست کمیته بهداشت و درمان مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: در مراسم سالگرد ارتحال امام مسئله توزیع غذا و آب در مسیر حرکت زائران بر عهده اورژانس است. عملیات اجرایی اورژانس از روز سیزدهم  خرداد آغاز خواهد شد. 

به گفته وی، کمیته بهداشت و درمان تا پایان مراسم ارتحال امام خمینی ( ره)  وظیفه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران را برعهده دارد. زائران از آب آشامیدنی موجود دربطری استفاده و برای جلوگیری از گرما زدگی بهتر است از کلاه‌های نقابدار استفاده کنند. مواد غذایی تحت نظارت کارشناسان بهداشتی طبخ و توزیع می‌شود. 

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت  در ادامه این نشست گفت: ۴ بیمارستان سیار و ۱۲ درمانگاه پیش بینی شده است و تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی و بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح به صورت حضوری فعال هستند.

او با بیان این که ۱۲ بیمارستان در تهران در آماده باش کامل قرار دارند افزود: در مدت زمان برگزاری مراسم، بیمارستان حضرت رسول (ص )حرم مطهر آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است. 

کریمی ادامه داد: همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در تمام مناطق کشور در آمادگی کامل قرار دارند.

وی افزود: با توجه به فروکش کردن بیماری کرونا و مهیا شدن شرایط، پیش بینی شده است که امسال نسبت به سال گذشته تعداد زائران افزایش چشمگیری پیدا کند.

 محمد اسماعیل توکلی سرپرست اورژانس تهران در ادامه گفت: برای مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) ۲۲۶دستگاه آمبولانس و ۶۰ موتورلانس در نظر گرفته شده است. 

به گفته وی، تمام کاروان‌ها با یک دستگاه آمبولانس به سمت حرم حرکت خواهند کرد، همکاری خوبی در حوزه‌های بهداشت و درمان انجام شده است.

برچسب ها: اورژانس ، آمبولانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.