فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت خراسان رضوی تمدید شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت استان تا ۲۵ خرداد ماه جاری تمدید شد.

جواد روحانی رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: ثبت نام قطعی در پایه اول ابتدایی صرفا در صورت برخورداری نوآموزان از شناسنامه سلامت امکان پذیر است بنابراین به آن دسته از والدینی که هنوز به مدرسه مراجعه و یا ثبت نام در سامانه نکرده اند توصیه می‌شود از فرصت باقیمانده برای انجام این کار بهره ببرند.

او افزود: تا کنون نوبت گیری ۱۱۲ هزار نوآموز در سامانه مربوط به طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام شده است و ۸۰ هزار نوآموز با پایان سنجش‌های لازم، موفق به دریافت شناسنامه سلامت شده اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان این که ۱۰ درصد نوآموزان ارزیابی شده برای تکمیل مراحل سنجش تخصصی به پایگاه‌های تخصصی معرفی شدند ادامه داد: این گروه نوآموزانی هستند که در زمینه بینایی، شنوایی و یا آمادگی تحصیلی دارای نیاز به بررسی‌های تخصصی‌تر هستند.

روحانی با اشاره به فعالیت ۱۴۷ پایگاه سنجش سلامت در خراسان رضوی بیان کرد: پایگاه‌های سنجش سلامت فعالیت خود را از بهمن پارسال آغاز کردند.

او با اشاره به این که پایگاه‌های سیار در برخی شهرستان‌ها نیز مشغول فعالیت و سرزدن به روستا‌ها و محل چادر‌های عشایر هستند تصریح کرد: علاوه بر این سلامت دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدارک هویتی نیز همزمان با نوآموزان ایرانی سنجیده می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۴۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در قالب سنجش سلامت ارزیابی و وارد پایه اول شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار