تخصیص ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال وبختیاری گفت: ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت استان اختصاص یافت.

ارسلان خالدی فرد در سفر به شهرستان لردگان در جمع مدیران شهرستانی افزود: موافقت اصولی برای احداث دانشکده پرستاری شهرستان لردگان از طرف شورای عالی گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و وزیر بهداشت صادر شده است و به محض اخذ مجوز ماده ۲۳ و تخصیص اعتبار، این دانشکده نیز کلنگ زنی می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص ۱۴ هزار میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور به طرح‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت استان گفت: با تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری، پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان فعال‌‍‌تر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم و دانشگاه علوم پزشکی، مجوز احداث دانشکده پرستاری در شورای عالی گسترش دانشکده و دانشگاه‌های کشور صادر شده و نامه آن نیز از وزرات بهداشت به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.


بیشتر بخوانید


خالدی‌فر افزود: با صدور مجوز ماده ۲۳، اعتباری که در ردیف بودجه سال قبل است را هم پیگیری می‌کنیم تا این پروژه از بودجه ملی برخوردار شود و به محض در اختیار قرارگرفتن منابع، کلنگ آن به زمین زده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه اعتبارات دانشگاه نشان‌دار است، هزینه کردن بودجه در قسمت‌های دیگری ممنوع است و در این صورت باید پاسخگوی سازمان بازرسی کل کشور و سایر سازمان‌های نظارتی باشیم.

خالدی فرد ازود: پیگیری‌های لازم را در خصوص انجام پروژه‌های بهداشتی در سه شهرستان لردگان، خانمیرزا و فلارد انجام شده و به محض تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری این پروژه‌ها نیز شروع خواهند شد.

وی یادآورشد: دستگاه‌های MRI و سی تی اسکن که از مجهزترین دستگاه‌های موجود در کشور است برای استان خریداری شده و در این استان راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری همچنین از راه اندازی نخستین کلینیک ناباروری در شهرستان لردگان خبر داد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار