رهاسازی بیش از ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی آزاد در غرب مازندران

بیش از ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی آزاد در رودخانه‌های شیلاتی غرب مازندران رها سازی خواهند شد.

قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران گفت:۵۵ هزار قطعه بچه ماهیان آزاد که در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت تکثیر شده است بتدریج و طبق برنامه در رودخانه‌های مهم شیلاتی غرب استان رها سازی می‌شوند.

او با اشاره به سابقه بیش از چهار دهه فعالیت این مرکز در تکثیر و رها سازی بچه ماهیان آزاد به منظور حفظ و ترمیم ذخائر ماهیان آزاد دریای خزر، گفت:با تلاش و همت نیرو‌های زحمتکش این مرکز در چهار دهه تلاش حدود ۱۳ میلیون قطعه بچه ماهی آزاد دراین مرکز تکثیر و در رودخانه‌های شیلاتی رها سازی شده است.

کریم زاده گفت:با توجه به بازدید سال گذشته استاندار محترم از مرکز و تاکید بر بهینه سازی امکانات و تجهیزات مرکز برای بازسازی ذخایر آبزیان با پیگیری‌های متعدد نسبت به تجهیز مرکز اقدام شد و امسال بیش از ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی آزاد دراین مرکز تکثیر شده است.

او از وجود ۳۰ رودخانه مهم شیلاتی در استان خبرداد و افزود:۱۰ رودخانه در منطقه غرب استان واقع شده است که بر اساس ارزیابی بعمل آمده درحال حاضر ۳ رودخانه چشمه کیله، سردآبرود و صفا رود دارای شرایط مساعد برای رها سازی بچه ماهیان آزاد است که با کمک اتحادیه و تشکل‌های صیادی پره استان که تامین کننده وسایل نقلیه حمل بچه ماهیان مراکز بازسازی ذخایر آبزیان هستند بچه ماهیان در این سه رودخانه رها سازی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.