پارسال؛

۹ نفر در استان همدان بر اثر برق‌گرفتگی جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: پارسال ۹ نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۵۲ درصد کاهش داشته است.

دکتر ارتین کمالی با اشاره به اینکه ماه گذشته فردی در حوالی شهرستان رزن بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده است، افزود: فرد مذکور از تیر چراغ بالا رفته بود و پس از برخورد دست به سیم دچار برق گرفتگی شده و در دم جان خود را از دست می‌دهد.

او با بیان اینکه در ماه گذشته خانمی خانه‌دار نیز بر اثر بی احتیاطی و اتصال بدن به سیم برق بدون عایق دچار برق گرفتگی و فوت شده است، تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده در سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشتر برق گرفتگی‌ها به علت ناآشنایی با اصول پیشگیری از وقوع برق گرفتگی و بی توجهی به اصل کلی برق گرفتگی یعنی عبور جریان برق از بدن به زمین رخ می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه بیشترین میزان برق گرفتگی در فصل تابستان رخ می‌دهد، گفت: با آغاز فصل گرم سال و راه اندازی دستگاه‌های برودتی و سرویس کولر‌ها در آغاز فصل تابستان تعداد قربانیان ناشی از برق گرفتگی در جداول آماری این اداره کل افزایش می‌یابد.

کمالی افزود: براساس آمار‌های موجود تابستان سال گذشته نیز بیشترین تعداد تلفات برق گرفتگی در فصل تابستان به میزان پنج کشته گزارش شده است.

او تأکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های گرم سال و راه اندازی و استفاده از وسایل سرمایشی، شهروندان باید اصول فنی و نکات ایمنی را در نصب و به کارگیری سیستم‌های سرمایشی و استفاده از وسایل برقی به کار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.