حملات تل آویو کودکان غزه را درگیر اضطراب کرده است

کودکان فلسطینی از قربانیان اصلی حملات اسرائیل به نوار غزه هستند و با آسیب‌های روحی زیادی روبرو هستند.

در جریان حمله یازده روزه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ به نوار غزه نیرو‌های هوایی این رژیم یکی از حملات وحشتناک خود را به نوار غزه انجام داد. این حمله به یکی از مناطق پرجمعیت غزه انجام شد. در این حمله سه ساختمان مسکونی ویران شد که در جریان آن ۴۴ غیرنظامی شهید شدند. در میان آن‌ها یک نوجوان دختر هم دیده می‌شد. تیم‌های امدادی چند روز را برای یافتن جسد از زیر آوار تلاش کردند.

شبکه خبری پرس تی وی در گزارشی اعلام کرد: ریاض ایشکنتنه/، نجات یافته حمله رژیم صهیونیستی گفت: زمانی که اسرائیل ساختمان ما را بمباران کرد ما در آنجا زندگی می‌کردیم. ما در زیر آوار‌های ساختمان مدفون شدیم. من دوازده ساعت در زیر آوار بودم. آنگاه نیرو‌های امدادی مرا نجات دادند. من صدای فریاد‌های کمک فرزندان خود را می‌شنیدم. آن‌ها مرا از زیر آوار صدا می‌زدند. اما من و دخترم تنها بازماندگان خانواده ام هستیم. به من گفته شد که همسر و چهار فرزند دیگر من نتوانستند که زنده بمانند و اجساد آن‌ها پیدا شد.

سوزی ایشکنتنه، دختر نجات یافته از حمله رژیم صهیونیستی گفت: من در یک اتاق در حال بازی با پسرعموی خود بودم. به یکباره ما صدای یک انفجار گسترده را شنیدیم. من به طرف مادر بزرگم دویدم. او فریاد می‌کشید. خانه با دود پر شده بود. از این می‌ترسیدم که خانه بر روی ما ویران شود. ما فهمیدم که ساختمان نزدیک ما هدف قرار گرفته است. ما از ساختمان فرار کردیم و دیگر ساکنین هم همین کار را انجام دادند.

سوزی نمی‌تواند درباره حادثه‌ای که در سال ۲۰۲۱ برایش روی داده است، صحبت کند. زمانیکه وی به یاد آنچه که بر سر خانواده وی آمده است می‌افتد نمی‌تواند صحبت کند و دچار اضطراب می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها ۹۵ درصد از کودکان و نوجوانان در غزه از اضطراب رنج می‌برند. این نشان دهند میزان خشونت‌هایی است که تحت اشغالگری اسرائیل تجربه کرده اند. کودکان و نوجوانان فلسطینی شایستگی زندگی در صلح و آرامش را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار