اعزام ۵۱ کاروان از اصفهان به حج تمتع

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: ۵۱ کاروان با ۷۳۹۰ حاجی از اصفهان به حج تمتع مشرف خواهند شد.

 مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی حجاج در حال اتمام است، گفت: اولین پرواز هشتم خردادماه است و مدینه اول‌های ما مشرف خواهند شد. یکی از خصوصیات حجاج امسال، مسن بودن حجاج است  و باید خدمت‌رسانی بیشتر شود.

حجت‌الاسلام حسین اژدری  در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اصفهان با اشاره به هفته حج و آغاز اعزام حجاج بیت‌الله الحرام، افزود: ثبت‌نام از دهم اسفندماه سال گذشته آغاز شد و حجاجی که تا پایان سال ۸۵ فیش داشتند، ثبت‌نام کردند.

او با اشاره به اهمیت حج در کلام مقام معظم رهبری، افزود: در کلام مقام معظم رهبری شنیدیم که اگر حج نباشد قوام جامعه اسلامی فرو می‌پاشد، مردم از نقاط مختلف جهان برای به جا آوردن حج سفر می‌کنند، ارتقای سطح مدنیت امت اسلام با حج به رخ جهانیان کشیده می‌شود.

حجت‌الاسلام  اژدری اسلام با اشاره به تأثیر حج در پاک شدن روح انسان، تصریح کرد: ۲۴ موردی که بر حجاج حرام است، گذشتن از دنیا و پاک شدن روح اثرگذار است. حاجی با کندن لباس دنیا و پوشیدن احرام خود را برای آخرت آماده می‌کند.

او با اشاره به اهمیت نگاه جهانی داشتن به حج، گفت: لازم است علاوه بر شهر و کشور خود، کشورهای دیگر را هم ببینیم و ظرفیت‌های امت‌های اسلامی را بشناسیم. دشمن‌شناسی از دیگر نکات حج است. هنگامی که مسلمانان از بلاد مختلف کنار یکدیگر قرار بگیرند، باهم ارتباط می‌گیرند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان افزود: حج این ظرفیت را ایجاد می‌کند که امت اسلامی با ارتباط با یکدیگر به بصیرت می‌رسند. حج مصداق عملی رفع تمایز است، نژادپرستی، تمایز جغرافیایی و طبقاتی را کنار می‌زند. در حج سفید و سیاه، از تمام کشورها حول یک محور طواف می‌کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.