همه چیز درباره موتورسواران و میزان تصادفات آنها در پایتخت

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: ۴۹ درصد از تصادفات موتورسواران پایتخت در بزرگراه‌ها صورت می‌گیرد.

سرهنگ رابعه جوانبخت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آمار‌های تصادفات موتورسواران حاکی از این است که اقدامات فرهنگی در خصوص اصلاح رفتار ترافیکی موتورسواران بسیار تاثیرگذار بوده است. 

 رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۴۹ درصد از تصادفات موتورسواران پایتخت در بزرگراه‌ها صورت می‌گیرد یعنی دقیقا جایی که نباید در آن حضور داشته باشند، ولی متاسفانه هنوز موتورسواران تردد‌های خود را در این مسیر‌های خطرناک انجام می‌دهند. 

وی بیان کرد: پس این موضوع نشان دهنده این است که ما باید همچنان برخورد با تخلفات موتورسواران را انجام دهیم چرا که باور ما بر این است که این برخورد‌ها برای افرادی که قوانین را رعایت نمی‌کنند اثرگذار است. 

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ۲۳ درصد از تصادفات موتورسواران در ساعات تاریکی هوا اتفاق می‌افتد که بحث روشنایی و دیده شدن را بیان می‌کند. 

سرهنگ جوانبخت افزود: همچنین ۴۱ درصد از تصادفات موتورسواران در معابر و تقاطع‌های اصلی و ۱۰ درصد در سایر راه‌ها روی می‌دهد که همه این تصادفات نشان دهنده آن است که موتورسواران می‌بایست قوانین و مقررات را بیش از پیش رعایت نمایند. 

وی گفت: پلیس مطالبات مردمی را پیگیری می‌کند و برخورد با تخلفات موتورسواران جزء مطالبات مردمی است و نتیجه مثبت آن بر روی خانواده‌ها اثرگذار هست و برای پلیس نیز مهم است. 

وی بیان کرد: قوانین و پلیس همه جا حضور ندارند و این خود راکب و رانندگان هستند که باید فرهنگ دورنی و یک ناظر درونی داشته و بر رفتار آن‌ها حاکم باشند تا در موقعیت‌های مختلف بتوانند قانون‌هایی که برای حفظ ایمنی هست را رعایت نمایند تا اینکه کمترین مشکل برای رانندگان پیش آید. 

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: روزانه خانواده‌های بسیاری از موتورسوارانی که حوادث فوتی برای آنان روی داده است به اداره تصادفات به خاطر بحث حقوقی و پیگیری تصادف مراجعه می‌نمایند.

سرهنگ جوانبخت افزود: حجم انبوه و ناراحتی این عزیزان به قدری زیاد است که ما خود نیز در طول روز بسیار از این موضوعات ناراحت و متاثر می‌شویم و با مادران گریانی مواجه می‌شویم عزیز خود را از دست داده است.

وی گفت: اتفاقات اجتماعی بسیاری در پس رفتار و تخلفات موتور سواران هست و واقعا موتورسوار نمی‌داند با آن تخلفی که انجام می‌دهد تا چه حدی می‌تواند خانواده خود را دچار مخاطره نماید.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: خانواده‌های بسیاری را مشاهده می‌کنیم که عزیز ان‌ها حتی برای امرار معاش دچار حادثه شده اند و می‌بایست قوانین را برای انکه سالم بمانند رعایت می‌کردند، ولی با کوچکترین بی احتیاطی و تخلف حوادث جبران ناپذیری برای آن‌ها به وقوع پیوسته است. 

وی افزود: فقط بخاطر یک بی احتیاطی و تخلف موتورسوار خانواده‌هایی را شاهد هستیم که عزیزان آن‌ها مانند همسر و خانواده دچار آسیب شده است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: پیامد‌های اجتماعی تخلفات موتورسواران بسیار زیاد است و پلیس خانواده‌ها از تخلفات موتورسوارانی که در خانه دارند اصلا راضی نیستند و برخورد با تخلفات این گروه از متخلفین واقعا درخواست و مطالبه گری مردم و خانواده‌های می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
پلیس اگه خیلی دلش به فکر مردمه بچسبه به امنیت که وظیفه اشه یعنی برخورد با پلاک مخدوشیا که ملتو بیچاره کردن نه فیلم بازی کردن و چسبیدن به کلاه ایمنی که وظیفه وزارت بهداشته
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۴:۳۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
قسم میخورم حتی یک دونه موتور سوار هم قانون رو رعایت نمی‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
بیخودی غوغا نکنید آمار تصادفات موتور در مقایسه با سواریها تقریبا هیچ هست موتور ظرفیتش یک یا دونفر هست اما پراید 5 نفر را همزمان از زندگی ساقط می کنه و شما چسبیدید از موتور.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
موتور سواران شده اند بلای جان رانندگان قانونمند و با تصادفات هدفمند اقدام به اخاذی از خودروها و بیمه ها.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
تورو خدا موتورسوارهایی که با موتور برعکس و گاهی در پیاده رو باسرعت میان رو موتورهایشان رو به نفع معلولان ضبط کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
سرعت بالا چرا. و توجه ندارند چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
فکری چاره اندیشی کنید الان بیشتر خانواده ایرانی همه صاحب عزا شدن از دست تصادف نداره سوار موتور میشه به خدا نداره قبرستان نگاه می‌کنید همه جوان می‌بینی تصادف کرده این جان بلا تصادف ملت را گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
با مدیریت خودتان در خیابان ها باعث ترافیک ساختگی میشوید و فقط برای ناراضی کردن مردم از کل نظام جریمه های بی مورد می نویسید در تمام کشورها پیشرفته در اکثر خیابان هایشان مسیری برای عبور و مرور موتور سیکلت طراحی کردن شما جز کمین کردن و توقیف موتور سیکلت چه کردید
United States of America
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
موتور پلاک مخدوش = بهترین نشانه توحش یک ملت
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۹:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
خدا موتور سوارانی که قوانین را رعایت نمیکنند و هی تکرار می کنند لعنت کنه
اخیرا یه موتور سوار توی پیاده رو سریع داشت میرفت گفتم چرا از مسیر عابر میری، گفت دوست دارم به تو چه، میخوام دیه بدم به تو چه.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۹:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
تولید موتور از لحاظ قانونی جرمه و مصداق فساد چون موتور کلا وسیله غیرمجاز و غیر قانونیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
اکثر موتور سواران هیچ مقرراتی را رعایت نمی کنند !!!
«جهت مخالف آمدن » که کوچکترین خلاف آنهاست !
عوامل بازدارنده هم وجود ندارد !!
افراط و تفریط در کنترل موتور سواران غوغا می کند !
یک روز ، بگیر و ببندها در بالاترین حد خود شروع میشود و روز دیگر کاملا" اقدامات قانونی رها میشود !
و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
خب اگه راست میگین و دلتون به حال مردم میسوزه چرا اجازه تردد تو بزرگراه‌ها را بهشون میدین