استاندار سیستان و بلوچستان:

مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه باید توسعه یابد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تجارت ما با کشور‌های همسایه انحصاری و یک طرفه نیست و آحاد مردم می‌توانند از این شرایط مبادلاتی استفاده کنند بنابراین باید مبادلات تجاری را توسعه دهیم.

محمدکرمی در نشست با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سیستان و بلوچستان با اشاره به دیدار اخیر رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان در نقطه صفر مرزی بین دو کشور اظهارداشت: با توجه به اعلام قبلی در خصوص این دیدار، برگزاری این دیدار نشانگر امنیت کامل در مرز‌های استان سیستان و بلوچستان است.

وی بر لزوم تبدیل مرز ایران و پاکستان به مرکز صادرات و واردات تاکید کرد و افزود: در این نشست؛ افزایش مبادلات اقتصادی با کشور پاکستان، تشکیل شرکت‌های مشترک و حتی ایجاد شهرک‌های تجاری مشترک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توافقاتی در زمینه واردات دام زنده با کشور پاکستان صورت گرفته است گفت: هیچ وقت نباید یک کار قائم به شخص باشد، زیرا انحصار عاملی برای فساد است.

وی به ایجاد شرکت‌های تعاونی روستایی و مساعدت‌های لازم و اثرگذاری این شرکت‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: مسوولان در حوزه تجارت باید با دانشجویان، جوانان و نخبگان حوزه‌های اقتصادی همفکری و همکاری کنند.

کرمی با تاکید بر نقش فناوری در حوزه تجارت گفت: فناوری‌های جدید و مختلف در حوزه تجارت الکترونیکی عاملی برای بهره برداری بهتر و بیشتر و موفقیت در انجام کار‌ها خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: بازار سیستان و بلوچستان باید در اختیار مردم بومی باشد البته حضور و مشارکت سرمایه گذاران استان‌های دیگر نیز تاثیرگذار است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با فرآوری کالا‌ها و بسته بندی مناسب می‌توانیم در صادرات موفق‌تر باشیم.

وی بر انجام تعهدات تجاری توسط تجار تاکید کرد و افزود: باید به گونه‌ای در عرضه صادرات برنامه‌ریزی شود که سبب ایجاد اعتماد در طرف مقابل شود.

برچسب ها: استانداری ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار