سازش در ۲ فقره قتل عمد در شهرستان منوجان

رئیس دادگستری شهرستان منوجان از سازش در ۲ فقره پرونده قصاص در شهرستان منوجان خبر داد.

سامان افشارمنش  از سازش در ۲  فقره پرونده قصاص در شهرستان منوجان  خبر داد و گفت: در جنوب استان کرمان، ظرفیت‌های صلح و سازش بالایی وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها بهره جست و همه پای کار بیایند و فرهنگ صلح وسازش را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم.

او  از ریش سفیدان، متنفذین و معتمدین محلی خواست با تلاش حداکثری در هسته‌های صلح یاران و مصلحین، دستگاه قضایی را یاری کنند و اختلافات مردم را با سازش حل و فصل کنند.

رئیس دادگستری شهرستان منوجان بیان داشت: صلح و سازش عجین شده با فرهنگ اسلامی و نشات گرفته از آیات قرآن کریم، احادیث و سیره نبوی، اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  و جزو مبانی دینی و اعتقادی مسلمانان است.

او تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه کنونی، کم شدن روحیه گذشت افراد است که بدین منظور نیاز به گسترش و بالا بردن فرهنگ گذشت و صلح و سازش می‌باشد.

این مقام قضایی با بیان اینکه در یک سال اخیر، بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۶۳ فقره پرونده در دادگستری منوجان رسیدگی شده است، بیان کرد: در این مدت، ۴ هزار ۴۲۶ فقره پرونده در دادگاه و ۶ هزار ۵۳۷ فقره پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان منوجان رسیدگی شده است. 

او تصریح کرد: تعداد زیاد پرونده، طبیعتا رسیدگی‌ها را طولانی می‌کند و از مردم درخواست داریم تا حد امکان اختلافاتی را که امکان حل و فصل آن خارج از دادگاه وجود دارد با همکاری ریش سفیدان و متنفذین در بیرون از دادگاه حل و فصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.