سیگار:

بایدن درباره بسته ارسالی ۸ میلیارد دلاری به افغانستان توضیح دهد

دولت بایدن به سیگار اجازه نمی‌دهد که درباره ارسال بسته‌ ۸ میلیارد دلاری به افغانستان پس از خروج از این کشور اطلاعاتی کسب کنند.

اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» اعلام کرد ضروری است دولت بایدن درباره بسته ارسالی ۸ میلیارد دلاری به افغانستان توضیح دهد.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، دولت جو بایدن به برخی ادارات و سازمان‌های نظارتی مانند سیگار اجازه نمی‌دهد که درباره ارسال بسته‌ ۸ میلیارد دلاری به افغانستان پس از خروج از این کشور اطلاعاتی کسب کنند.

وزارت خارجه و آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا به صراحت کارکنان خود را از مصاحبه با جان سپکو، بازرس ویژه اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان منع کرده‌اند.

این کمیته در نامه خود به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه، جانت یلن، وزیر دارایی و سامانتا پاور، مدیر آژانس توسعه بین المللی آمریکا گفت: این عدم همکاری غیرقابل قبول است. دولت توانایی از کار نظارتی مهم سیگار اجتناب نمی‌کند و از پاسخگویی به مردم آمریکا به خاطر ناکامی‌های فاجعه‌بارش در افغانستان نیز چشم‌پوشی نمی‌کند.

در این نامه گفته شده است امتناع دولت بایدن از همکاری با سیگار توانایی بازرس ویژه را برای انجام نظارت مستقل، قوی و معنادار مهار کرده است.

برچسب ها: طالبان ، سیگار ، بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار