سرنوشت نامعلوم یک میلیون قطعه یدکی جنگنده اف-۳۵ آمریکا

یک میلیون قطعه یدکی جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا از سال ۲۰۱۸ مفقود شده و پنتاگون تاکنون توضیحی در این خصوص نداده است.

شبکه راشا تودی نوشت: یک بررسی دولتی نشان داده است که وزارت دفاع آمریکا نتوانسته توضیحی برای مفقود شدن حدود یک میلیون قطعه یدکی جنگنده‌های اف-۳۵ لایتنینگ ۲ خود که گران‌ترین سامانه تسلیحاتی در تاریخ این کشور است، ارائه دهد.

دفتر پاسخگویی دولت سه شنبه گزارش داد این قطعات گمشده شامل اقلامی مانند پیچ و مهره، لاستیک و ارابه فرود، حدود ۸۵ میلیون دلار ارزش دارند. از سال ۲۰۱۸، پنتاگون فقط شرایط مربوط به ۲ درصد از قطعات گمشده شناسایی شده را بررسی کرده است.

دفتر پاسخگویی دولت گفت: این قطعات یدکی در سرتاسر جهان برای استفاده در جنگنده‌های اف-۳۵ توسط ارتش آمریکا و کشور‌های متحدی که این هواپیما‌ها را خریداری کرده اند ذخیره می‌شوند. این جنگنده‌ها توسط پیمانکار دفاعی لاکهید مارتین ساخته شده اند. از آنجایی که دفتر برنامه مشترک اف-۳۵ پنتاگون فاقد فرآیندی برای ردیابی قطعات گمشده است، لاکهید مارتین بیش از ۹۰۰ هزار قطعه یدکی اضافی به ارزش بیش از ۶۶ میلیون دلار را برای بررسی گزارش نکرده است.

این گزارش تازه‌ترین بدنامی برای برنامه ۱.۷ تریلیون دلاری اف-۳۵ را نشان می‌دهد که با مشکلات جدی، از جمله مشکل لرزش موتور که منجر به فراخوانی جهانی آن در ماه مارس شد، دست و پنجه رم می‌کند. فقط حدود ۳۰ درصد از ناوگان اف-۳۵ آمریکا در روز "کاملاً قادر به انجام ماموریت" هستند.

ژنرال مایکل اشمیت در نیروی هوایی آمریکا، ماه گذشته هشدار داد که عرضه اندک قطعات یدکی می‌تواند توانایی نیرو‌های آمریکایی را برای استفاده از این هواپیما در جنگ بزرگ بعدی این کشور به خطر بیندازد.

گزارش دفتر پاسخگویی دولت علت مفقود شدن این قطعات را تا حدودی به ناتوانی پنتاگون در نظارت بر قطعاتی دانسته است که متعلق به وزارت دفاع است و توسط پیمانکاران مدیریت می‌شود. مقامات وزارت دفاع و پیمانکاران در مورد اینکه آیا این قطعات باید به عنوان اموال دولتی طبقه بندی شوند یا خیر، به توافق نرسیده اند، که همین امر مانع رسیدگی به قطعات گم شده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۱:۱۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
هزاران هزار عامل در نتیجه جنگ تاثیر گذار هست
تصمیمات دیپلماتیک بیشترین تاثیر در نتیجه جنگ دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
اف 35 = بشقاب پرنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
باز توهمات قرص یا مواد صنعتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
کار خودشونه
بی شک قطعات f35 داغون و مناسب سطل آشغال هستش حالا ادعا دارند که گم شده!
آخرین اخبار