حماسه اصفهان در عملیات آزادسازی خرمشهر

رزمندگان استان شهید پرور اصفهان در عملیات آزادسازی خرمشهر بیت‌المقدس، حضور پررنگی داشتند و نام و یاد ۵۰۹ شهید و هزار و۴۸۷ جانباز استان در این حماسه ماندگار برای همیشه جاودان و درخشان خواهد ماند.

سوم خرداد، سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس حماسه‌ای ماندگار در تاریخ ایران و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همراهی و شجاعت ملت ایران و جانفشانی رزمندگان اسلام بویژه رزمندگان اصفهانی تمام معادلات دشمن و هیمنه استکبار را در هم شکست.

سوم خرداد هر سال یادآور افتخارات و توفیقات مردم دیار نصف جهان در آوردگاه دفاع مقدس است. مردمی که سرشتی شهیدپرور و ایثارگر دارند.

شهیدان حاج حسین خرازی، احمد کاظمی، محمد ابراهیم همت، مصطفی ردانی پور و محمود شهبازی از شهدای شاخص استان و سرداران علی زاهدی و کریم نصر از استان اصفهان در عملیات فتح خرمشهر شرکت داشتند و با آزادسازی خرمشهر حماسه‌ای خلق شد که هم از لحاظ تعداد اسرا، تعداد غنایم، میزان وسعت و آزادسازی سرزمین‌های مختلف پشت دشمن شکسته شد.

استان شهید پروز اصفهان در این عملیات ۵۰۹ شهید، هزار و ۴۸۷ جانباز و ۴۸ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

لشکر ۱۴ امام حسین (ع) به فرماندهی سردار شهید حاج حسین خرازی و ۸ نجف اشرف به فرماندهی سردار شهید حاج احمد کاظمی که در آن زمان تیپ بودند، نقش عمده و تاثیرگذاری در آزادسازی خرمشهر داشتند و حماسه آفرینی‌های یگان‌های استان باعث شد این ۲ یگان به عنوان اولین یگان‌های عمل کننده و وارد شونده به شهر خرمشهر نامشان در تاریخ پرافتخار دفاع مقدس ثبت و ماندگار شود و مکالمات و صحبت‌های شهیدان بزرگی همچون صیاد شیرازی و مکالمه بیسیم سردار شهید حاج احمد کاظمی، در وصف دلاورمردی‌ها و حماسه آفرینی‌های رزمندگان اسلام گویای این مطلب است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.