گردشگری روستایی و چالش‌های فرهنگ بومی

دهیار روستای شادکام بافق گفت: روستای شادکام بافق به دلیل قرار گرفتن در محدوده حفاظت شده، مشکلاتی در راه توسعه دارد.

علیرضا صالحی دهیار روستای شادکام بافق گفت:  با توجه به جاذبه‌های گردشگری شادکام به ویژه چشمه آب، همواره این روستا میزبان مسافران و گردشگران است. 

او افزود: در فصول گردشگری و ایام تعطیل بیش از هزار نفر از این روستا بازدید می‌کنند و این حجم از ورود مسافر با وجود تنها ۲ بوم گردی در روستا و خدمت رسانی با زیرساخت‌های موجود، مطابقت ندارد.

صالحی بیان کرد: نبود پارکینگ، فضای مناسب جهت اسکان و اقامت گردشگران، ضعیف بودن آنتن دهی تلفن همراه، گاز و... از اصلی‌ترین مشکلات این روستای هدف گردشگری است. 

او افزود: نبود زیرساخت‌های لازم باعث برخی نارضایتی‌های اهالی و گردشگران نیز شده است که بار‌ها برای رفع مشکلات زمین و تامین زیرساخت‌ها پیگیری‌هایی انجام شده، اما نتیجه‌ای نداشته است. 


اهالی روستای شادکام هم گفتند: برخی از افراد که معمولا غیر بومی یا اتباع هستند، به فرهنگ و آداب و رسوم بومی-محلی روستا احترام نمی‌گذارند. 

کشاورزان روستا گفتند: عده‌ای از افراد بدون اجازه با ورود به مزارع و باغ‌های روستائیان باعث تخریب و شکستن شاخه‌های درختان میوه و هدر دادن میوه‌ها می‌شوند. 

آنان تاکید کردند: اهالی شادکام مهمان نواز هستند، اما باید مسئولان با افرادی که آمنیت و آرامش روستا را مختل می‌کنند، برخورد داشته باشند.

کشاورزان بیان کردند: مردم این روستا پرتلاش و زحمتکش هستند و برای به ثمر رسیدن این محصولات سردوگرم روزگار را تجربه می‌کنند تا رونقی در روستا باشد، اما بی توجهی برخی از افراد آسیب جدی به محصولات زده است.

روستای شادکام بافق در فاصله ۴۳ کیلومتری شرق بافق قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.