راه‌اندازی سامانه جامع دانا در کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از راه اندازی سامانه جامع دانا برای ثبت تحقیقات و دستاورد‌های پژوهشی در کشور خبر داد.

زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت در دانشگاه مازندران از راه اندازی سامانه جامع دانا برای ثبت تحقیقات و دستاورد‌های پژوهشی کشور خبر داد و گفت: دانشجویان از طریق این سامانه با دستاورد‌های پژوهشی آشنا می‌شوند.

او با بیان اینکه کشور‌های مختلف به دنبال صدور علم و فناوری جدید هستند، افزود: کشوری که در حوزه علم و فناوری دست برتر را دارد، کشوری که هواپیما و هوش مصنوعی و لپ تاپ تولید می‌کند آن کشور با تولید و صدور محصولات در کشور‌های دیگر نفوذ می‌کند.

زلفی گل با تاکید بر اینکه برای اینکه کشور ایران اسلامی در تولید علم و فناوری جایگاهی پیدا کند باید به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: بهترین نوع سرمایه گذاری تولید علم است و برطرف کردن خلأ آموزش معارفی مسئله بسیار مهم محسوب می‌شود.

او آموزش و ترویج فرهنگ کارآفرینی را در دانشگاه‌ها مهم دانست و افزود: یک انجمن علمی باید با دانش علم سنجی و فن سنجی آشنا باشد.

زلفی گل با تاکید بر اینکه دانشجوی ما باید اخلاق علمی را مورد توجه قرار دهد، گفت: آشنایی با تکنیک پیچیده تحقیق نیز باید سرلوحه کار دانشجویان قرار بگیرد.

وزیر علوم کار‌های علمی را در دانشگاه‌ها امری اساسی دانست و افزود: تمام نیاز‌های تحقیقاتی کشور در سامانه ثبت می‌شود و دانشجویان باید با این سامانه آشنا باشند.

او از آماده شدن دستورالعمل انتخاب دانشجویان سرآمد در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: هدف از این طرح این است که جریانی ایجاد کنیم که منجر به رشد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور شود.

زلفی گل با اشاره به برپایی جشنواره بین المللی حرکت، هدف آن را جریان‌سازی بیان کرد و گفت: برگزیدگان این جشنواره توانستند دیده شوند و پدیده پل ارتباطی ایجاد کنند و باید از آن‌ها حمایت شود.

او همچنین از انجمن‌های علمی خواست تا هوش مصنوعی و اتفاقات جدید علمی را به دانشجویان معرفی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.