عربستان سه جوان اهل قطیف را اعدام کرد

عربستان سعودی سه جوان اهل قطیف را به بهانه‌های سیاسی اعدام کرد.

وزارت کشور عربستان امروز (دوشنبه) با منتشر کردن بیانیه‌ای اعلام کرد سه جوان اهل قطیف (منطقه شیعه‌نشین عربستان) را به بهانه‌های سیاسی اعدام کرده است. این سه جوان به ترتیب حسن عیسی آل مهنا، حیدر حسن مویس و محمد ابراهیم مویس نام داشتند.

براساس گزارش العهد، وزارت کشور عربستان ادعا کرد این سه جوان برای انجام عملیات‌های تروریستی در خارج از این کشور آموزش دیده بودند. این وزارتخانه مدعی است حسن و حیدر نحوه خنثی‌سازی و کار گذاشتن بمب را آموزش دیده بودند.

در بیانیه‌ی این وزارتخانه آمده است که با ارجاع آن‌ها به دادگاه کیفری تخصصی، سندی مبنی بر مجرم شناخته شدن این سه جوان و مجازات اعدام برای آن‌ها صادر شد. حکم نیز امروز صبح توسط مجریان قانون عربستان اجرا گردید.

 گروه‌های مخالف حکومت آل‌سعود اعلام کردند این سه فرد در سال ۲۰۱۳ بازداشت شده و در ۱۰ سال گذشته تمام مدت در زندان بودنو. هر سه آن‌ها به شدت در طول این سال‌ها تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داشتند.

وزارت کشور سعودی در ادامه ادعاهای خود این سه جوان شیعه را به جمع‌آوری سلاح و مهمات و همچنین تلاش برای خارج کردن افراد تحت تعقیب در عربستان به خارج از این کشور متهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
قبلا سه جوان شیعه مینوشتید، الان سه جوان اهل قطیف؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
اقای ال سعود بالاخره خون این بی گناهان یقه شما ها را خواهد گرفت
آخرین اخبار