خوشنویسان برتر شکوه شاهنامه در مشهد معرفی شدند

دبیر نخستین جشنواره ملی خوشنویسی شکوه شاهنامه گفت: ۲۳ برگزیده این جشنواره که برای نخستین‌بار در مشهد به مناسبت گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر نامدار ایرانی برپا بود، معرفی شدند.

هادی سیدخوانی دبیر نخستین جشنواره ملی خوشنویسی شکوه شاهنامه گفت: این جشنواره با مشارکت انجمن خوشنویسان ایران و به همت موسسه خردسرای فردوسی مشهد با موضوع خوشنویسی اشعار شاهنامه فردوسی با محوریت خط نستعلیق برگزار شد که شورای سیاست گذاری آن را "علیرضا قیامتی، علی ثابت نیا و حسین صالحی" و هیات داوران آن را استاد "غلامحسین امیرخانی"، استاد "علی شیرازی" و استاد "سید حیدر موسوی" تشکیل می‌دادند.

او افزود: ۸۰۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی شکوه شاهنامه تا ۱۵ اردیبهشت ماه (مهلت ارسال آثار) ارسال شد که از بین آن‌ها ۱۲۰ اثر به مرحله دوم داوری رفت و توسط اساتید مزبور مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر نخستین جشنواره ملی خوشنویسی شکوه شاهنامه ادامه داد: آثار ارسال شده به این جشنواره از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود و محدودیت سنی نداشت، لذا تعداد آثار ارسال شده و کیفیت آن‌ها دور از انتظار بود، به همین منظور به جای فقط سه نفر برگزیده اول، دوم و سوم، ۱۰ نفر شایسته تقدیر، پنج نفر برگزیده مربوط به دهه هشتادی‌ها و پنج نفر برگزیده ویژه از بین بانوان به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) انتخاب شدند.

سیدخوانی بیان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره شب گذشته در سالن موسسه دختران همدم مشهد با حضور هیات داوران و برگزیدگان و اساتید خوشنویسی برگزار که جوایز نقدی برگزیدگان بین ۲۰ میلیون ریال تا ۳۰۰ میلیون ریال اهدا شد. سخنرانی استاد ادبیات و زبان فارسی "محمد جعفر یاحقی"، شاهنامه خوانی و اجرای موسیقی از برنامه‌های جنبی این مراسم بود.

او تصریح کرد: نمایشگاهی هم از آثار برگزیده نخستین جشنواره "شکوه شاهنامه" در محل موسسه برپا شده است که تا چهارم خرداد ماه امسال دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.