اردوی عملی درس آمادگی دفاعی حدود ۵هزار دانش آموز کرمانی

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی از پایان اردوی عملی درس آمادگی دفاعی حدود ۵هزار دانش آموز در سراسر استان خبر داد.

 روزخوش گفت: تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم رشته‌های نظری و دوازدهم رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش اعم دختر و پسر که درس آمادگی دفاعی دارند، این درس را با رویکرد مهارت افزایی، تعمیق فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، جهاد، ارزش‌های معنوی شهادت و مجاهدت در راه خدا سپری می‌کنند.

او با اشاره به محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی تصریح کرد: محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی شامل آشنایی با اهداف آمادگی دفاعی، فرهنگ دفاع امنیت و اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی و آشنایی با ساختار و اهداف سازمان بسیج و معارف دفاع مقدس و نیز دفاع نظامی شامل بخش‌های نظام جمع و رزم انفرادی، آشنایی با نیرو‌های مسلح، سربازی، سلاح شناسی و مهارت‌های تیراندازی و همچنین دفاع غیرنظامی شامل بخش‌های جنگ نرم، سواد رسانه، پدافند غیرعامل، امداد ونجات و اردوه‌های عملی دفاع نظامی و اجرای میدان تیر است.

روزخوش درباره آموزش‌های عملی دانش آموزان دختر گفت: دانش آموزان مدارس دخترانه باحضور در دوره آموزشی تحت آموزش مربیان تخصصی، با سلاح کلاشینکف و اجزا آن آشنا شدند و طبق برنامه زمانبندی بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز دختر در این برنامه شرکت کردند.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان تاکید کرد: برای اجرای این برنامه‌ها هماهنگی‌های مناسبی با اداره کل آموزش و پرورش استان و شورای معاونین، رؤسای ادارات و همچنین مدیران مدارس به منظور برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی درس آمادگی برای دانش آموزان صورت گرفت.

او بیان کرد: این آموزش‌های تئوری و عملی برای نوجوانان و جوانان کشورمان مهم و اثرگذار است چرا که در سند تحول آموزش و پرورش و در سند اعتلای سازمان بسیج، تربیت جوان مؤمن انقلابی و پای کار برای نظام از اهداف اصلی این اسناد بوده و به نوعی کادرسازی برای چشم انداز کشور به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار